...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

آرام جان...

سلام دوستان!  

دیروز بعد از حدود ۲۵ روز دوری از وطن ( منظورم گرگانه!) برگشتم خونه.با اینکه خیلی وقتا پیش می اومد که تنهایی جایی می رفتم و از خونه و خونواده دور می شدم ولی هیچ وقت مثل این دفعه این قدر احساس دل تنگی نکرده بودم. آدم تو این مواقع می فهمه که خیلی آدما تو زندگیش هستن که به بودنشون و دیدنشون عادت کرده و از اهمیت بودن در کنارشون غافل شده! 

یکی از اون آدما دوست گلم یاسی (یاس) که امروز بعد از ۱ ماه دیدمش.

شعر آرام جان یکی از شعرای مورد علاقه منه که به پیشنهاد یاسی تو این پست گذاشتم. حتما قبلا شنیدید. من که خیلی از مرورش لذت می برم. می خواستم شما رو هم تو این احساسم شریک کنم. امیدوارم خوشتون بیاد! 

 

ای ساربان آهسته ران، کارام جانم می رود
وان دل که با خود داشتم، با دلستانم می رود
من مانده ام مهجور از او، بیچاره و رنجور ازو
گویی که نیشی دور ازو، در استخوانم میرود
گفتم به نیرنگ و فسون، پنهان کنم ریش درون
پنهان نمی ماند که خون، بر آستانم می رود
محمل بدار ای ساروان، تندی مکن با کاروان
کز عشق آن سرو روان، گویی روانم می رود
او می رود دامن کشان، من زهر تنهایی چشان
دیگر مپرس از من نشان، کز دل نشانم می رود
برگشت یار سرکشم، بگذشت عیش ناخوشم
چون مجمری پر آتشم، کز سر دخانم می رود
با آنهمه بیداد او، وین عهد بی بنیاد او
در سینه دارم یاد او، یا بر زبانم می رود
باز آی و بر چشمم نشین، ای دلستان نازنین
کاشوب و فریاد از زمین، بر آسمانم می رود
شب تا سحر می نغنوم، واندرز کس می نشنوم
وین ره نه قاصد می روم، کز کف عنانم می رود
گفتم بگریم تا ابل، چون خر فروماند به گل
وین نیز نتوانم که دل، با کاروانم می رود
صبر از وصال یار من، برگشتن از دلدار من
گرچه نباشد کار کم، هر کار از آنم می رود
در رفتن جان از بدن، گویند هر نوعی سخن
من خود به چشم خویشتن، دیدم که جانم می رود
سعدی فغان از دست ما، لایق نبودی بی وفا
طاقت نمی آرم جفا، کار از فغانم می رو

 

حالیا مصلحت وقت در آن می بینم
که کشم رخت بمیخانه و خوش بنشینم

     
نظرات 9 + ارسال نظر
س -ف چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:37 ق.ظ http://swan.blogsky.com

سلام
بی شک مرور این شعر هم لذت بخش ه...
ممنون
یا علی

سلام
بله! کاملا موافقم:)
در پناه حق باشی دوست عزیز

ع.ر.وطن دوست چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 05:58 ق.ظ http://www.hekayathamchenanbaghist.blogsky.com

سلام!
بوی جوی مولیان اید همی؟ :)
یاد یار مهربان اید همی؟:دی
سفرتون بی خطر
خوش بگذره

واقعا پر احساسه که هر خواننده سنتی رو وسوسه میکنه که از روی این تصنیف یه بار بخونه!

ممنون
یا علی

سلام
بوی جنگل های شمال آید همی!
یاد دوستان و مامان بابا آید همی!
:):)
ممنون
یا حق

اسکالپل چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:37 ق.ظ http://scalpel.blogfa.com

بازگشت پیروزمندانه به وطن همیشه گرامی باد!

همه شعر یه طرف بیت حافظ اون ته یه طرف!

سلام
ممنون!
بله حافظه دیگه!!!

امین چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 05:33 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام،
ببخشید که دیر به دیر سر میزنم، کنکور دیگه!
نمی دونم، خوشبختانه یا متاسفانه دانشگاه من تو شهر خودمونه و این چیزی رو که میگید باهاش مواجه نشدم ولی قطعاً همین طوره.
بالاخره برای رسیدن به هدف های بزرگ باید سختی ها رو تحمل کرد.
چه جالب، منم این شعر رو خیلی دوست دارم

یاحق

سلام
خواهش می کنم! کاملا درک می کنم. انشااله که موفق باشید
یه مقدار مخصوصا اولش سخت هست ولی تجربه جالبیه! یجورایی به نظرم آدمو می سازه.
خوشحالم که خوشتون اومد
یا حق

امین چهارشنبه 22 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 05:38 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

راستی این وبلاگ "اسکاپل" خیلی جالبه، در اولین فرصت می خوام همه پست هاشو بخونم.از اساتیدتون هستند؟

نه متاسفانه افتخار شاگردی ایشونو نداریم!
یکی از دوستان این وبلاگو معرفی کردن
بله! خیلی جالبه

یاس پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:59 ب.ظ

سلام گلم
مرسی از لطفت نمی دونستم اینقدر دوسم داری(!!! :>) جدا از شوخی منم واقعا توی این مدت فهمیدم چقدر برام عزیزی(( حالا هرکی این جمله رو بخونه میگه دوستان چه نونی بهم قرض میدن!!! :>))
خوش باشی عزیزم

سلام خوشگله
جدی نمی دونستی؟!! کم لطفی نفرمایید خانوم :)
قبونت! بووووووس :))

elaheh پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:20 ب.ظ

salam be ruye mahe faeze khanum.tavalodet mobarak va mamnun az mehmunit nazanin.rastesh harfet kheyli behem bar khord ke gharibe ha sar mizanano dustan kam.didam ras migi vali dark kon dige daneshju shodimo 1 sar darimo 1000 soda.... shere jalebi bud.az una ke man dus daramباز آی و بر چشمم نشین، ای دلستان نازنین
کاشوب و فریاد از زمین، بر آسمانم می رود.................movafagh bashi mehraban va barayat arezuye bishtar bozorg shodan mikonam.

سلام به الهه جووووون
ممنون عزیزم.
دقیقا گفتم که بهت بر بخوره !:دی
بله بله کاملا درک می کنم :)‌:) خوش باشی منم خوشم
چه آرزوی قشنگی !ممنون
بوووس :)

آرمین صالحی پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:48 ب.ظ http://stars.blogsky.com

سلام رستگار جان
ممنون که به وبلاگم سرزدی .

سلام
خواهش می کنم!

یاس پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:58 ب.ظ

تولد تولد تولدت مبارک
23/مهر/تولدت مبارک
بچه ها یه تولد استثنایی از این به بعد فقط بیاین تولد فائزه به جای کادودادن کادو می گیرین(!!!!!) هر کی به دوست من تولدشو تبریک نگه خدا سوسکش کنه (خدا جون شوخی کردم مردم گناه دارن شما نشنیده بگیر :>)

ای بابا یاسی جون می خوای ما رو ورشکسته کنی؟!
حالا ما یه کاری کردیم تو صداشو در نیار پیش خودمون بمونه :):)

اااااا! این دعا ها چیه می کنی عزیزم؟ خوب شد پس گرفتیا... وگرنه فردا ملت میومدن یخه ما رو می چسبیدن!
راستی می دونی یاد چی افتادم؟یاد جمله آقای طاهباز که می گفت: بچه ها مواظب باشید چی آرزو می کنید جون ممکنه برآورده بشه!
یادش به خیر
شاد باشی دوست سخت کوش من
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد