...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

سلام 

 

مدتیه دارم به این فکر می کنم که:  

 " دوری و دوستی " 

یا 

" از دل برود هر آنکه از دیده رود " 

 

نظر شما چیه؟!

نظرات 14 + ارسال نظر
امین یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:08 ق.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
احوال شما؟!

هم بله، هم نه!
همه این نوع جملات به این برمیگرده که طرف مقابل چه کسی هست... مسلماً هر کسی ارزش محبت و دوستی مومن رو نداره...

هدی یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 12:31 ق.ظ

سلام فائزه جان
به نظرم بستگی به خود آدم داره ..مثلا در بعضی ها این جمله شدیدا صدق می کنه:" از دل برود هر آنکه از دیده رود "
و لی بعضی ها برعکس دوری باعث شدیدتر شد احساس و عواطف به کسی که ازش دور شده میشه ..حالا ما باید بشناسیم خودمون که کدومش در مورد ما صدق می کنه :دی
البته حرف آقای امین هم درسته یعنی ممکنه بستگی به طرف مقابل هم داشته باشه ..مثلا ما اگه از خونوادهمون دور بشیم هیچ وقت یادمون نمیرن بلکه بیشتر دلتنگشون میشیم و...
ولی اگه از دوستی دور شیم که زیاد هم باهامون صمیمی نیست ممکنه از یادمونم بره...
..
یا علی.

یاس یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:05 ب.ظ

سلام
اونی که جای پاش محکم شده حالا حالا ها نمیره چه دور باشه چه نزدیک
ولی خب به قول وستان کانلا بستگی به ((چه کسی)) داره

د یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:07 ب.ظ

سلام فائزه جان،
فرصتی شد خدمت رسیدم برای عرض ادب و ... :)

انشاالله که ماه رمضانت پربرکت بوده باشه، طاعات و عباداتت چه نماز چه روزه چه ... همه اش قبول درگاهش بوده باشه...
و از این به بعد هم بیش از پیش...

نمیدونم خاصیت ماه مبارکه، یه طور رقت قلب خیلی خاص!
همون حکایتی که انگار اشک آدم دم مشکشه :دی
این باعث میشه با توجه و محبت خیلی بیشتری به یاد دوستان گلی چون شما باشم...

ما را از دعای خیر محروم نکنید که بسیار محتاجیم.

پ.ن:این شب و روزا وقتی «اللهم ادخل علی اهل القبور السرور» میخونم به یاد عزیز تازه سفر کرده شما هستم،
روحشون قرین رحمت انشاالله!
در پناه حق

زهرا یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 07:08 ب.ظ

من دیگه اعصاب ندارم...هر چی برات نوشتم پاک شد...اصلا به من چه کی دوره کی دوست

این وبلاگ جدید منو دوستم

www.doctor-mohandes.blogfa.com

من مهندسم دوستم دکتر...

خدافظ

راضیه دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 05:32 ب.ظ http://www.judyabot.blogfa.com

سییییلام
خوفی؟؟؟؟؟

بستگی داره!

اگه اون فرد قبل از اینکه تو رو ترک کنه و ازت جدا شده باشه , بسیار خوب و مهربون با هم بوده باشید و خاطرات خوبتون با هم خیلی زیاد باشه, مسلما همش دلت واسش تنگ میشه و یاد خاطرات خوب می افتین و تکرار این خاطرات در ذهن, علاقه ی تو رو هم بهش بیشتر میکنه!!! و دوری و دوستی اتفاق می افته! مثل من و تو!!!!!!

اما حالت دیگه اینکه یکی خیلی اذیتت میکنه! و همش رو اعصابته! یه مدت از جلوی دیدگان مبارک که کنار برود , از دل و ذهن و یاد خاطره ات هم محو میشود! و گزاره ی دوم همی اتفاق می افتد!!!!
البته کسی دلش نمیاد تو رو اذیت کنه!

پ.ن= راستی به ایرانسلم دیگه نزنگ! ثابتمو کار گذاشتم!!!

یا حق

علی عباسی دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 08:55 ب.ظ http://aliabbasi68.blogfa.com

با سلام
پیرامون ادامه صحبته های دفعه قبل که مایل به همکاری با مجمع هستید
بگویم یک وظیفه که شما می توانید انجام دهید
شناسایی دانشجویان که تابحال عضو مجمع نشده اند (از سال ۸۰تا ۸۹ اطلاعات رو جمع آوری کنیم و البته اطلاعات قدیمی تر رو بروز کنیم) دانشجویانی که تهران هستند و تا الان دیده نشده اند و هر کسی که در دور و بر شما زندگی می کند (همه رو بنویسید هرکسی که در نظرتون میاد)
فارغ از بحث مجمع :
در مورد این دو جمله ؛ دوری و دوستی به نظرم در مورد همه جواب نمی ده
و جمله بعدی اینکه
اگر اون کس به دل نشسته باشه از دیده هم رفت ٍ رفت

روان اوحدی را هست حکمی
که بی فرمان او هرگز نمیرد
موفق باشید

سلام

بله!! انشاالله حتما تا جایی که بتونم دریغ نمی کنم!
اطلاعاتی جمع کردم حتما براتون ایمیل می فرستم!

یا حق

زهرا سه‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:04 ب.ظ http://www.zibatarindonya.blogfa.com

به وبلاگم سر بزن

س.ح چهارشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:08 ق.ظ

سلام
دوستی..
دوری...
دوری از دوستی..
دوستی بدون دوری..
همه این عبارت ها اومدم تو ذهنم ولی به نتیجه نرسیدم لااقل الان به نتیجه نرسیدم
دعا واسه ما یادت نره عزیز
یا علی


سید چهارشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:14 ب.ظ http://www.shia-book.blogsky.com/

سلااام...

قبول باشه انشاالله...

به قول آسید امین: " هم بله، هم نه" !!
بستگی به طرفش داره!
من این کار رو با بعضی ها انجام دادم، خودم رو ازشون دور نگه داشتن چون علی رغم اینکه بچه های خوبی بودن اما اذیت میشدم از همنشینی و یه مقدار جلوتر بریم حتی از صحبتاشون!!
نه که چرت و پرت بگن نه ها!
هم تحصیل کرده اند و خانواده ها خوبی هم دارن.
اما خوب من منظورم چیز دیگه ای هست.
و میخواستم در واقع از ذهنم و قلبم یه کم دور بشن!

اما برعکس هم با ندیدن بعضی از دوستان عطش خاصی دونم ایجاد میشه که با گذشت زمان بیشتر میشه!! و گاها ازشون گلایه میکنم که چرا سر نمیزنید!(البته این مال عده خاصی هست)
و مطمئن هستم که اونها هم همین طور هست.

در پایان این روایت قشنگ رو ببینید:

امـام صـادق عـلیـه السـلام فـرمـود:
مؤ من بسوى مؤ من آرامش مى گیرد، چنانکه تشنه بآب سرد آرامش ‍ مى گیرد.
اصول کافی

صبح نزدیک است و ...

مهرگان جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:11 ق.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام

گزینه سوم : یعنی هر دو

س - ف جمعه 5 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:35 ب.ظ

سلاااااااااام حاج خانووم کوچولو

جه طوری شما؟خوبی؟ دعا می کنی ما رو یا نه؟؟
راستی٬یکی دلش واسه شما تنگ شده باشه باید چی کار کنه؟!

ـــــــــــــ
گزینه ی چهارم!! هیچ کدوم درست نیست!!

من وضو با تپش خاطر تو می گیرم و تو را می خوانم...

این شلکی اش خوب تر تره!!!
:*

سلااام عزیز دل

دای چقدر احساس خوبی بود کوچولو خطابم کردی! باور کن!!!
همیشه از بچگی همه بهم می گفتن بیشتر از سنت نشون می دی!!
نمی خوام بگم بده! نه! ولی این احساس جدیدی بود! :))

ممنونم! توپ توپم! می ترسم بترکم!! ؛)
بلـــه! شما رو دعا نکنم کیو دعا کنم؟!

ای بابا!! :"> خجالتمون میدید! کم سعادتی از ماست!

دوست دارم!
التماس دعا

یا حق

اعظم مامان سپهر شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 02:19 ب.ظ

بستگی به طرف مقابلت داره عزیزم

ع.ر.وطندوست شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:43 ب.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلاام!

دوستان راست میگن! خیلی بستگی داره که طرفت کی باشه!!

مگه میشه امام زمان بعد این همه سال از دل بره! ؟دوستی اون بخاطر دوری نیست!

کسی که دل رو ببره، دل رو پیش خوددش گرو گرفته!!

این دو جمله هر دو از یه جنس هستن!
هر دو از جنس عادته!!

دل عادت نمیکنه!

یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد