...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

where is my university?!!

با سلام 

اینجا تهران٬ دانشگاه علوم پزشکی منحل شده (!!) ایران! 

 

حتما خبر این اتفاق به گوش شما هم خورده؟! 

شفاف :دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیش از 6 هزار دانشجو و 731 عضو هیئت علمی ،در خبری ناگهانی از روز شنبه 8 آبان منحل شد.این اقدام دولت که برای 14 هزار پرسنل این دانشگاه و 6 هزار دانشجوی در حال تحصیل در آن کمتر از زلزله ای 8 ریشتری شوک آور نبود ،باعث شکل گیری تجمع اعتراضی دانشجویان در صحن دانشگاه شد .

  

انحلال یا ادغام...؟! مساله این است!! 

چرا با بازی با یه کلمه با آبروی یه دانشگاه بازی می کنن!  

قضیه از این قراره که صبح روز شنبه٬‌ ما دانشجویان دانشگاه منحل شده (!) ایران بی خبر از خوابی که مسئولین محترم برامون دیدن و اتفاقاتی که قراره بیفته خوش و خرم راهی کلاس هامون شدیم و با این خبر که به زلزله تعبیر شده مواجه شدیم!  

اولش که گفتن دانشگامون با دانشگاه تهران و همچنین شهید بهشتی ادغام شده. از این به بعد بخش آموزشی زیر نظر دانشگاه تهران و بخش درمانی زیر نظر دانشگاه شهید بهشتی اداره میشه و مدرک شما هم میشه مدرک دانشگاه تهران و دیگه چیزی به نام دانشگاه ایران از صحنه روزگار محو شده!  

اولش که قیافه ما این جوری بود!  

دقیقا همون روز شنبه با ورود به سایت دانشگاه به جای عبارت IUMS (Iran University of Medical Sciences) به عبارت TUMS برخوردیم! باور نمی فرمایید، امتحان کنید! www.iums.ac.ir  

و همون صبح شنبه رئیس دانشکده ما استعفا داد! رئیس دانشگاه برکنار شد و تعدادی از مسئولین هم بلافاصله برکنار شدن!

و ما این طوری شدیم!  

عجب سرعتی!  

ولی این تازه اول داستان بود! فردا صبح یه تعدادی از دانشجو ها برای اعتراض رفتن دانشگاه مرکزی! البته چون ما هنوز تو خماری بودیم و ماهیت این کار و سود و فایده هاش برامون مشخص نشده بود و به قول معروف توجیه نشده بودیم و در کل تو کف بودیم، با اعتراض کننده ها همراهی نکردیم! مخصوصا که تو این مواقع هم بازار شایعات داغه و نمی شه به هیچ حرفی اعتماد کرد! 

خلاصه...

رفتن دانشجویان معترض از همه دانشکده ها به محل دانشگاه مرکزی همانا و دیدن برداشتن نام ایران از سر در دانشگاه و جیغ و فریاد و شعار و اعتراض همان! اینجوری!    

عجب سرعتی!  

یک شنبه گذشت و سونامی شایعات و اعتراضات، دانشجویان رو تو خودش گرفت! 

و امروز! 

دوباره تجمع و اعتراض در دانشگاه مرکزی و البته بعدش به دانشکده هم کشیده شد!  

امروز رو با صدای شعارهای " نه بهشتی نه تهران، فقط دانشگاه ایران" و " اساتید با غیرت، حمایت حمایت" و ... گذروندیم و کلاس های عصر کنسل شد! این قسمتش به نفع خیلی ها تموم شد! ندیدن چهره مبارک استاد مکانیک حتی برای یه جلسه نعمتیه! شما که نمی شناسیدش پس غیبت نمی شه! آآخ! داغ دلم تازه شد!بگذریم... 

ولی خدایی این ایرانیا نبوغ شعاریشون بالاست هاا! این رو تو همه عرصه ها ثابت کردن! 

.

و حالا... 

می گن می خوان بهمون مدرک درجه 2 دانشگاه تهران (دانشگاه پردیس کرج) رو بدن! 

می گن برای طرح خلوت سازی تهران (!) می خوان منتقلمون کنن کرج! 

می گن می خوان دانشکده توان بخشی تهران و ایران رو ادغام کنن! 

می گن بودجه دانشگاهمون نصف شده! 

می گن... می گن... می گن...

خیلی چیز ها می گن!! ولی کو دلیل اثبات یا ردش!   

و ما الان قیافه هامون این طوریه و این طوری  

البته اکثرا هم به شدت این طوری

سخن رو کوتاه کنم... 

فردا هم کل دانشگاه تعطیل و تحصنه! 

خدا عاقبت این اوضاع رو به خیر کنه...! 

انشاالله اگه دوستان مایل بودن و استقبال کردن باز هم خبر ها رو به صورت زنده و مستقیم از دانشگاه منحل شده (!) ایران ( تکرار می کنم که برام جا بیفته!! ) به سمع و نظرتون می رسونم!     

 

پ.ن1:

  

  

به تاریخ پیوست... 

پ.ن2: التماس دعای ویژه دارم! دوستان فراموش نفرمایند!

 

نظرات 17 + ارسال نظر
یاس سه‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:19 ق.ظ

سلام
چطوری؟؟؟!!!
چه خبر شده؟؟؟
شب می خوابن صبح بلند میشن میگن منحل... مردم آدم نیستن که خبردارشون نمیکنن؟؟؟؟
خدا بهتون صبر بده
ان شاالله ختم به خیر بشه
ولی عجب شعارهایی!!!! یه روز چه سریع ساختن

سلاام یاسی جون
تووپ!‌ تو چطوری؟
خبر؟! نون و پنیر آوردن دانشگامون رو بردن!

انشالله!!
صبر جمـــــــــــــیل!

دیگه! ما اینیم! یعنی اونا اینن! :دی

دوست دارم!
یا حق

ع.ر.وطن دوست سه‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 04:19 ب.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلااام!

همی نالم که ایران(مراد دانشگاه ایران است)در برم نیست
مدرک خوشگلش زیر سرم نیست

مرا گر دولت عالم ببخشند
برابر با مدرک ان جیگرم(چیزی یافت نشد که بهش بخوره) نیست
:))

تسلیت!
میدونم مدرک پردیس 2 سخته! به ما هم میخوان مدرک بَلَم رانی زابل رو بدن! ما هم رفتیم برای شکایت!!:))

راستش این داستان برام شد معما!

سایت وزارت بهداشت میگه "ادغام" ! حرفی از انحلال نزده! فقط توی سایتهای منتقد دولت از لفظ انحلال استفاده شده! که برام سوال شده!!
اخه وقتی چیزی رو منحل میکنند که مشکل دار باشه و یا کارایی نداشته باشه! وقتی میگن "ادغام" یعنی منظور بالا بردن کیفیت کاره!! دقیقا همون چیزی که فرمودید که با استفاده از واژه "منحل" با ابروی یه دانشگاه بازی میکنند!!

من فکر میکنم این کار یه دفعه ای اعلام شده ولی تصمیمش یک دفعه ای نبوده!!

من فکر میکنم این کار زیاد بد هم نباشه البته قطعا برای یه سری ها خوب نیست دیگه!باید ضرر رو به منفعت سنجید!

همیشه با هر تغییری صدای خیلی ها در میاد! این خاصیت تغییره!!

البته من نه این کار رو تایید میکنم و نه مخالفم! چون اطلاعاتم هنوز کامل نیست!
ولی قبول دارم یهویی گفتنش سنگکوب میاره!:دی


دعا میکنم براتون
انشاالله که اوضاع سریع درست بشه


یا علی

سلام


عجب مرثیه سوزناکی بوداا!‌بابا ما دلمون نازک شده...!:دی

ولی جدای از شوخی خیلی جالب بود!‌از طرف جامعه دانشجویان داغدار دانشگاه ایران سابق(!!) ازتون تشکر می کنم!
انشالله تو شادی هاتون جبران کنیم!

مدرک که فعلا شایعست! انشالله که در حد شایعه باقی بمونه و به فاجعه تبدیل نشه!

برای ما هم کماکان معماست!
این همه بچه ها سر و صدا کردن یکی پا نشد بگه آقا بیاید ما رو توجیه کنید که گضیه چیه؟!! ( به قول دوست ترکمون! )

ما هم با اینکه اعتراضات خوابید و اوضاع تقریبا و ضاهرا عادی شده ولی هنوز نفهمیدیم قراره چه اتفاقی بیفته!
فعلا صبر پیشه کردیم چرا که الله مع الصابرین...!‌

خیلی لطف می کنید!
انشاالله!

یا حق

علی عباسی سه‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:24 ب.ظ http://aliabbasi68.blogfa.com

سلام
آره شنیدم..فقط می تونم بگم اینجا ایران است و انسان باید آمادگی هر چیز را داشته باشه
در ضمن شما چی می خونید چون یکی از دوستای من هم ایران مشغول به تحصیله
حالا جریان از چه قرار بوده که منحل و یا ادغام شده؟!

از ملک ادب حکم گزاران همه رفتند
شو بار سفر بند!که یاران همه رفتند

سلام

دقیقا! زندگی تو ایران کلا هیجانش بالاست! :دی

اا!‌ به سلامتی! من رشتم ارتوپدی فنیه!

این طور که می گن ادغامه! چون اگه انحلال بود که عملا ما الان رو هوا بودیم ولی خدا رو شکر هنوز دو پامون روی زمینه!

ایران ( مراد دانشگاهمون ) چه غریبانه... :دی

یا حق

م.ر چهارشنبه 12 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:47 ب.ظ

سلام فائزه خانوم گل
حالتون که خوبه ان شاالله با این تغییرات اکیدا یک نوا ... !!!
تا حدودی احساست رو درک می کنم . من هم این روزها با گذشت یک ماه از سال تحصیلی به صورت نوسانی دانشجوی دو تا دانشگاه هستم و تکلیف مشخصی ندارم ....
فقط یه نکته خواهرانه ...
خیلی دل شوره نداشته باشید . مهم اینه که یاد بگیرید در کنار این تغییرات چطور باید همچنان زندگی کرد ...

شاد و سربلند باشی

به به سلام!
شکر خدا خووب!
حال شما چطوره؟
خیلی خوش اومدید!

واقعا؟! چه جالب! ایشالا کار شما هم رو به راه بشه!

درسته! بسیار نکته نغز و به جایی بود! انشالله که آویزه گوش کنیم!

خوش باشی در پناه حق

mohd3 جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:56 ب.ظ

درد ما مرگ ملتی است که دولتش حماقت را حکمت خداوند میدانند..

فقط صبر...

حرف سیاسی؟!!.....

فروغ یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:29 ق.ظ

فائزه جان
به نظر من حتی اگه واژه درست ادغام رو به کار می بردن اینکه یه شبه اینکار رو کردن و ما تا روز اجراش بی خبر بودیم یه نوع بی احترامی محسوب میشه!
به ما به هیئت علمی و به دانشجویان! اینکه رشته ما هنوز تو سایت دانشگاه تهران(!!!!) وارد نشده یعنی فاجعه!!!
گاهی نیاز به مدرک نیست چون اگه بخوای وایسی تا چیزی برات اثبات شه دیگه هیچ جایی واسه تغییر نمی مونه احتمالا اثبات برای شما یعنی اینکه مهر دانشگاه هم عوض بشه!
وقتی می بیننین که استاد جوانشیر هم با اون همه سابقه توی اعتراض ها شرکت می کنه و مخالفه احتمالا چیزی هست که به ضرره مااه! البته اون چیزهایی که عقل حکم می کنه رو که دیگه بیخیال !
اینکه چرا بعضی از دوستان هنوز برای دفاع از حقوقشون وارد صحنه نمی شن جای بسی سئوال داره؟؟!!!!!

هدی یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 09:14 ق.ظ

سلام فائزه جان
واقعا عجیب بود ..انشاءالله مشکل حل بشه...
...
یا علی

Enkratic یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 01:52 ب.ظ http://enkratic.persianblog.ir/

اولا به نظرم این تصمیم چندان عجیب هم نبود. درست یا غلط بودنش به کنار، ولی استدلالی که پشت سر این موضوع هست رو می فهمم. ( گرچه مطمئن نیستم آپتیمم تصمیم ممکن بود .. چون درین مورد مطالعه ی خاص ندارم)

دوم. اعتصاب بعد از محاجه و استدلال می آید. یعنی آخرین راه چاره از روی ناچاری است. نه اینکه به محض اینکه موافق طبع و احساس و حتی عقل جمعی نیست، بی آنکه در معرض تمام جوانب امر قرار گرفته باشیم، تاخت و تاز کنیم. اینطوری دقیقا به افتضاح سال پیش می رسیم. راه استدلال را برای طرف مقابل، و راه سوال برای خود را باید محفوظ داشت. ( بدیهی است با تجربه ی سال پیش، می بینید که افراط اپوزیسیون باعث می شد ناخودآگاه فضای سوال و نقد هم ازبین برود ..)

سوم. از آنجا که شهریه ای دانشجویان نمی پردازند، کمترین میزان حق را در این تصمیم دارند. بالطبع ذی حق هستند، ولی صاحب تمام حق نیستند. حتی من برای رای وزارت بهداشت وزن بیشتری قائلم ...

چهارم. معمولا رای سیستم مخالف رای پرسنل است. این اتفاقی است که واقعا در همه جا می افتد. یعنی سیستم برای بهبود خود تصمیمی می گیرد که فشار را روی پرسنل زیاد کند. نافرمانی مدنی برای تعدیل این نقطه است .. یعنی وقتی منافع پرسنل و سیستم متضاد است. در این مسئله ی خاص، اصلا معلوم نیست که مضرات شما چیست و منافع آنها، و کلا دلایلی که در رد آن آورده می شود به شدت احساسی و سردرگم است .. اینکه با یه دانشکده خاطره داشته باشیم و ازین دست حرفها، اصلا زمینه ای برای اعتراض مدنی نیست ... ( شکل اعتصاب و اعتراض را دقیقا بایستی دانست )


پنجم. تجربه ی شخصی من نشان می دهد که معمولا حق با سیستم است!. یعنی اگر برآیند مهندسی و منطقی کنیم، حرف و منطوق سیستم قوی تر از اپوزیسیون است. گرچه حرف آنها زشت و حرف مخالفان زیبا به نظر می رسد. به قول علما، " حرف مخالف خیلی شنیدن داره ولی ارزش انجام دادن نداره .. ".


مهرگان دوشنبه 17 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:59 ب.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
خوب هستین؟
منم کم و بیش با نظرات جناب مهندس اعظم و جناب Enkratic موافقم . در واقع نظر منم در نظرات این دوستان نهفته است
اعتصاب و تحصن فضا رو بیش از هر چیزی غبار آلود میکنه و مانع از شفاف سازی میشه و بازار شایعات رو داغ میکنه!! بسیاری از ابهاماتی مطرح شده و راضیه خانوم هم در وبلاگشون مطرح کرده بودن رو من پاسخش رو از زبان مسئولین شنیدم ...
ادغام (که از قرار معلوم هم واقعا ادغام بوده) معمولا برای ارتقای کیفیته !! از جمله تصمیمات استراتژیک محسوب میشه

هر هر صورت
موفق باشد

مهدیه سه‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:21 ب.ظ http://rouzegaran.blogsky.com

سلام فائزه جان

امیدوارم خوب باشی.

فکر می کنم نکته ای در ارتباط با نظر جناب انکراتیک بایستی بگم.

متاسفانه سیستم های مدیریتی در کشور ما همیشه افراد رو به انتخاب آخرین راه در ابتدای کار سوق می دن. زمانیکه مدیریت بدون هیچ گونه زمینه سازی و اطلاع رسانی و حتی بدون یک نظر سنجی از دانشجویان به صورت ضربتی طرحی رو اجرا می کنه اصولا پاسخ هایی هم از همین جنس دریافت می کنه.

با جمله "معمولا رای سیستم مخالف رای پرسنله" بسیار مشکل دارم. شاید در مدیریت سنتی به این نحو عمل می شده اما کارایی اون سیستم ها بسیار پایین تر از سیستم های مدیریتی نوین بوده. این دید خودش مشکل زاست. زمانی که مدیریت خودش رو در مقابل پرسنل ببینه و به رای آنها اهمیتی نده کارایی و بهره وری سیستمش را کاهش می ده.

شاید این تصمیم در دراز مدت منافع زیادی داشته باشه اما به نحوه مدیریت این تغییر می شه انتقادات زیادی وارد کرد. شاید بزرگترین انتقاد مشخص نبودن همین منافع و ضررهای احتمالی باشه.

طرحی که توجیه اقتصادی و امکان سنجی شفاف و مشخصی نداره زمینه را برای اعتراض و مخالفت های احساسی فراهم می کنه (اگر هم داشته به پرسنل اعلام نشده، خواهر خودم که رزیدنت این دانشگاهه هیچ اطلاعی از وضعیتشون بعد از این تصمیم نداشت. نمی دونست وضعیت بیمارستانهاشون چی می شه، همین جا می مانند یا نه. اصلا برخی از رشته ها رو دانشگاه تهران با این نام نداره، برای حل این مشکلات چه تدابیری اندیشیده شده؟ تا آنجاییکه من می دونم دانشجویان پاسخ این پرسش ها و پرسش های دیگری رو نمی دونستن)

در پاسخ مهرگان عزیز هم باید بگم اتفاقا چون استراتژیکه بایستی از پشتوانه بسیار محکمی برخوردار باشه. بایستی نسبت به مطالعات امکان سنجی و نحوه اجرای آن توجه بسیاری بشه. نه اینکه ناگهان یک شبه ابلاغ و اجرا بشه.

فری(فرزانه) شنبه 22 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 05:21 ب.ظ

سلام آبجی بزرگه.........
جون من تو خون خودتو کثیف نکن. پس فردا غش می کنی و کار دست ما میدی!
راستی اگه بحس دعوا و بزن بزن شد همه جورش پایه ام.....!
قربانت.........

به به! سلاام!
اوه! فرزانه و از این حرفا!! :))

من؟!‌نه بابا! خیالت جمع! خون من به اندازه کافی کثیف هست! کثیفترش نمی کنم! :دی

می دونم!! خبرت می کنم!

فدای تو...

یا حق

mohd3 شنبه 22 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 08:50 ب.ظ http://nadaram

اینترنتم 10 روز زودتر تموم شد. دستم بهت نرسه یه وقت

حالا حالا ها این طرفا پیدات نشه
فقط دعا کن یه وقت اون روی من و نبینی که آشوبه!!

Do not want to see you






...
..
.

س.ح چهارشنبه 26 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 06:25 ق.ظ

سلام سلام
خوبی؟
عیدت مبارک..
التماس دعا
یا علی

سلام عزیز دل

ممنونم! خدا رو شکر!

عید شما هم هزاران بار مبارک

محتاجیم به دعا

یا حق

مهرگان چهارشنبه 26 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 10:29 ب.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام فائزه جان
عید بندگی رو تبریک میگم
انشالله حاجی بشی

قربانت

سلام بر مهرگان عزیز

ممنونم! من هم به شما تبریک می گم!‌
انشاالله با همدیگه و همه آرزومندان!

فدای شما!

یا حق

مهدیه جمعه 28 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 07:31 ب.ظ http://rouzegaran.blogsky.com

سلام فائزه جان

عیدت مبارک باشه عزیزم.

مواظب خودت باش.

سلام مهدیه گل گلاب

به همچنین!‌بر شما هم مبارک باشه!‌

ممنونم! شما هم همینطور!

یا حق

اعظم مامان سپهر سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:28 ق.ظ http://www.sepehrabbassi.blogfa.com

کجایی فائزه جوونم دختر عمویم دلم برات تنگ شده ها
قبلنا باوفا تر بیدی؟

سلام عزیز دل
من همین دور و برها هستم! زیر آسمون خدا...

من هم دلم براتون تنگ شده!
با وفایی از خودته عزیزم! مشغولیم! خدا زمانمون رو با برکت تر کنه!‌
برام دعا کن که حسابی در گیر درس و کار هستم!

سپهر رو از طرف من ببوس
دوست دارم!

یا حق

س.ح چهارشنبه 3 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:16 ب.ظ

سلااام سلاام
عیدتون مبارک خانوم گل
ممنونم عزیز که به یادم بودی
الهییی جبران کنم

یا علی

سلام عزیزم

عید شما هم مبازک باشه عزیز دل

انجام وظیفه کردم!

دوست دارم!

یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد