...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

چای با طعم خدا!!

باز لبخند بزن 

قوری قلبت را 

زودتر بند بزن 

توی آن مهربانی دم کن 

بعد بگذار که آرام آرام 

چای تو دم بکشد 

شعله اش را کم کن 

      *** 

دست هایت: 

سینی نقره نور 

اشک هایم: 

استکان های بلور 

کاش! 

استکان هایم را 

توی سینی خودت می چیدی   

کاشکی اشک مرا می دیدی 

    *** 

خنده هایت قند است 

چای هم آماده است

چای با طعم خدا 

بوی آن پیچیده 

از دلت تا همه جا  

   *** 

پاشو مهمان عزیز 

توی فنجان دلم 

چایی داغ بریز  

  *** 

این سماور جوش است 

پس چرا می گفتی 

دیگر این خاموش است!

     

منبع:کتاب چای با طعم خدا (عرفان نظر آهاری)

 

 سلام دوستان  

خیلی ها از این سبک شعرا  که تو این پست گذاشتم و خیلی هم رو بورس اومده و بین جوونا طرفدار پیدا کرده خوششون نمیاد.قبول دارم که چون وزن و قافیه نداره و سرودنش شاید راحت به نظر بیاد بازیچه یه عده شاعرنما! شده و هرکی از خونش قهر می کنه و می زه شاعر می شه شعر نو و سپید و شعر منثور می گه ولی باید انصافا قبول کنیم که بعضیاشون خیلی نغز و لطیف هستن. 

من شخصا از تشبیهی که تو این شعر به کار برده شده خیلی خوشم اومد! 

 

 نظر شما چیه؟

 

 

 

 

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
ع.ر.وطن دوست پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:10 ق.ظ

سلام!
احوالات شریف؟!
کار و بار خوب پیش رفته یا نه؟
من که از یک سری از این شاعر نما های جلف واقعا شاکی ام!
یه سریشون که تصنیف ترانه های رادیو و تلویزیون هم شدن!

من کلا بجز بعضی ها با اکثر شعرای مدرن مشکل دارم
چون منظورشون رو نمیفهمم! کل شعر پر از پارادکس میکنن که از یه معشوق زمینی حرف بزنن! زمینی بودنش مشکل نیست!مشکل متن شعره که شاعرش از کل ادبیات و ارایه های ادبی یکی دو تا ارایه بیشتر بلد نیست که کل شعر رو هم از اون پر میکنه اونم چقدر مسخره!

این شعر رو خوشبختانه فهمیدم! معادل سازی خوبی داره!

ممنون
یا علی

سلام
خدا رو شکر
با همیاری و همکاری حضرت دوست همه چیز تحت کنترله! :)

باهاتون موافقم!
آدم با خیلی هاشون سخت ارتباط برقرار می کنه یا بعضا نمی تونه ارتباط برقرار کنه یا اینکه اینقدر بی محتواست که اصلا نیازی به برقراری ارتباط نداره!!!
ولی خوب توشون اثرای ناب هم پیدا میشه

س -ف پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:08 ب.ظ http://swan.blogsky.com

سلام عزیزم
چه قدر جالب!
منم اتفاقی با نوشته های خانوم عرفان نظر اهاری اشنا شدم.
اگه به وبلاگم سر بزنی تو چند تا پست اخیرم از نوشته هاشون استفاده کردم.
به نظر من هم خیلی خوب می نویسن.من که ارتباط خوبی با نوشته هاشون بر قرار می کنم.
به سایت شون سر زدی؟تمام اشعار و داستان کوتاه هاش اونجا هست.

سلام س-ف عزیز
نویسنده توانمندی هستن.به نظرم قلم دلنشینی دارن.
فعلا مدتیه با کتاباشون آشنا شدم.در اولین فرصت به سایتشون هم سر می زنم
ممنون
یا حق

امین پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 06:08 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
قشنگ بود.بسیار شعرهای زیبایی در سبک شعر نو خوندم.حکم کلی صادر کردن و محکوم کردن بی انصافیه.
البته باید قبول کرد شعر سنتی یه چیز دیگه است!
راستی، "باز لبخند بزن /قوی قلبت را " چند ثانیه روی کلمه قو داشتم فکر میکردم که چه معنایی داره! :):):)

سلام
قبول دارم!شعر سنتی مخصوصا بین ما ایرانیا محبوبیت بیشتری داره که بی دلیل هم نیست.

ببخشید اشتباه تایپی بود منظورم قوری بود! :)

در پناه حق

امین پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 07:31 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام دوباره

به روزم!

elaheh جمعه 1 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:27 ب.ظ

salam doost june khodam chetori?khubi?khosh migzare?sher ali bud,yani hameye neveshtehaye erfan alie.man kheyli vaghte ke bashash zendegi mikonam,yani ba neveshte hash,5 ta az ketabasham daram,umadi gorgan midam bekhuni.ye kam tu halo havaye ketabash begardi mese khodesh mishi!rasti daram karamo jur mikonam biam pishet.be zudi mibinamet nazanin.dar panahe hagh

سلام خوشگله
حال و احوالات چطوره؟
من خوبم.آره حسابی خوش می گذره.جای دوستان خالی :)
اتفاقا منم ۵ تا از کتاباشو خوندم :))
چه عالی! زود بیا که منتظرتم
دوست دارم
بوووس

یاس یکشنبه 3 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:35 ب.ظ

به به دوستان قدیمی(الهه و فائزه)
خوبین؟؟ معلومه که خوبین...من گفتم اینا برن مارو فراموش میکنن :( تا من زنگ نزنم که شما ها یادتون نمیاد دستتون درد نکنه :( :( خوش باشین

سلام خوشگله!
چطوری؟
از این حرفا نزن ناراحت می شم در حد تیم ملی!
راستی امروز تولد پردیسه! گفتم یادآوری کنم بهش تبریک بگی
چند روزیه سرما خوردم صدام گرفته بود گفتم زنگ نزنم که نگران نشی عزیزم ؛)
دوست دارم
بووووس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد