...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

و پیامی در راه...

روزی

خواهم آمد، و پیامی خواهم آورد.

در رگ ها، نور خواهم ریخت.

و صدا خواهم در داد: ای سبدهاتان پر خواب! سیب

آوردم، سیب سرخ خورشید.

خواهم آمد، گل یاسی به گدا خواهم داد.

زن زیبای جذامی را، گوشواری دیگر خواهم بخشید.

کور را خواهم گفت: چه تماشا دارد باغ!

دوره گردی خواهم شد، کوچه ها را خواهم گشت، جار

خواهم زد: ای شبنم، شبنم،‌شبنم.

رهگذر خواهد گفت: راستی را، شب تاریکی است،

کهکشانی خواهم دادش.

روی پل دخترکی بی پاست، دب اکبر را بر گردن او

خواهم آویخت.

هر چه دشنام، از لب ها خواهم برچید.

هر چه دیوار، از جا خواهم برکند.

رهزنان را خواهم گفت: کاروانی آمد بارش لبخند!

ابر را، پاره خواهم کرد.

من گره خواهم زد، چشمان را با خورشید، دل ها را با

عشق ، سایه را با آب، شاخه ها را با باد.

و بهم خواهم پیوست، خواب کودک را با زمزمه زنجره ها

بادبادک ها، به هوا خواهم برد.

گلدان ها، آب خواهم داد

خواهم آمدپیش اسبان، گاوان، علف سبز نوازش

خواهم ریخت

مادیان تشنه، سطل شبنم را خواهم زد.

خواهم آمد سر هر دیواری، میخکی خواهم کاشت.

پای هر پنجره ای شعری خواهم خواند

هر کلاغی را، کاجی خواهم داد.

مار را خواهم گفت: چه شکوهی دارد غوک!

آشتی خواهم داد

آشنا خواهم کرد.

راه خواهم رفت

نور خواهم خورد.

دوست خواهم داشت.


(سهراب سپهری)

سلام!

شاید این شعر رو قبلا شنیده باشید شایدم نه!

در هر صورت می خوام ازتون خواهش کنم که بلافاصه بعد خوندنش احساستونو نسبت بهش با چندتا کلمه بیان کنید.

اولین کلماتی که به ذهنتون می رسه.

نظرات 11 + ارسال نظر
خودم پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 01:13 ق.ظ

امید
روشنایی
قدرت بشر

ع.ر.وطن دوست پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 04:17 ق.ظ http://www.hekayathamchenanbaghist.blogsky.com

سلام!
طراوت
سرخوشی
احساس پسری که بهش جواب مثبت دادنو حسابی کیفش کوکه و .... :دی

شعرای سهراب خیلی طراوت داره
ممنون
یا علی

سلام
بله درسته!عکس شعرای فروغ که اکثرا پر از ناامیدیه!

در پناه حق

امین پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:37 ق.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com

سلام
از همون چند جمله اول امام زمان (عج) اومد تو ذهنم ولی جلوتر که رفتم دیدم زیاد نمی‌خوره! هر چند هنوز بعضی جاها بی ربط هم نیست.از این خوشم اومد:
هر چه دشنام، از لب ها خواهم برچید.

هر چه دیوار، از جا خواهم برکند.

سلام
ممنون از نظرتون

در پناه حق

س -ف پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 04:57 ب.ظ http://swan.blogsky.com

سلام
من همیشه سادگی که تو شعر سهراب هست رو دوست دارم به اضافه تشبیهات قشنگ اش رو...
نا گفته نمونه٬این شعرش یکی از دوست تداشتنی ترین شعرهای سهراب برای منه...
ممنون

سلام س-ف عزیز
باهات موافقم
منم کلا شعرای سهرابو خیلی دوست دارم
مخصوصا این شعرو.
خواهش میکنم
در پناه حق

امین جمعه 10 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:57 ق.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com

سلام خانم رستگار،
دانشگاه خوبه؟
راستش من هیچ وقت طبع شعر نداشتم! ببخشید
هر جمعه به روزم

یاحق

سلام
ممنون سلام میرسونه! :)
خواهش میکنم
می آم خدمتتون...
در پناه حق

elaheh جمعه 10 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 04:31 ب.ظ

salam faezeh khanume khodemun.kheyli delam vasat tang shode daneshju.rastesh man tu tamume in sher faghat mohabat ehsas kardamo eshgh.sohrab ba hameye vojud dare be donyaye atrafesh eshgh mivarze,bi hich menati,mesle khoda.va az tarafi besyar omidvare va ba neshat.oon injuri dare az zendegi lezat mibare ya behtar begam khoda ro injuri peyda karde.movazebe khodet bash azizam.az zendegie jadidet lezat bebari.va gahi ham yademun kon.barat 1 alame arezuye khub khub mikonam nazanin

سلام الهه عزیزم
منم همیشه به یادتم و برات آرزوهای قشنگ میکنم ر فیق :)
تو چه خبر ؟ دانشگاه خوش میگذره؟
از یاسی جویای احوالت بودم عز یز
ممنون که احساست رو اینقدر قشنگ بیان کردی
دوست دارم!
یا حق

س.ح شنبه 11 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 12:51 ق.ظ

سلام...
چقد قشنگ بود...
حس امید..انرژی...
تازه شدم..

راستی اپم

سلام عزیزم
خوبی؟
اومدم...

یاس یکشنبه 12 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:52 ب.ظ

...وخداوند عشق را آفرید.((سلام و...........................................................................................................................................................................
برام دعا کن.))

سلام یاسی جون
حالت چطوره؟؟؟
دلم بران فرا تنگ شده!
به امید دیدار
دوست دارم

صبا سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 10:12 ق.ظ

بهههه سلام خانم دانشجو
چطوری؟خوبی؟
دختر تهرونی شدی دیگه؟
مبارک باشه! آف هاتو که خوندم خیلی خوشحال شدم مرسی که خبر دادی! بهم گفتی آف هات پریده اینجا پیغام گذاشتم که نپره!!
گفتی رشتت اعضای مصنوعیه!تا حالا نشنیده بودم ولی محراب میگفت رشته خیلی خوبیه آیندشم خوبه
راستی وبلاگتم مبارکباشه بابا تو شاعرم بودی به ما نگفتی کلک؟
حق داری ازم گلگی کنی این چند وقته خیلی سرم شلوغ شده تو یه شرکت طراحی دکوراسون داخلی مشغول شدم کارای پایان نامه هم از یه طرف! از این طرفم شروع زندگی تاهلی حسابی درگیرم دیگه زیاد وقت نت اومدنو ندارم ولی همیشه به یادتم( محراب شاهده!!)
راستی یه سلام مخصوصم دارم خدمت علی آقا(وطن دوست)
فعلا بای

به به! سلام عروس خانوم :)
حال شما؟!
خیلی خوب کردی به خونه ما سر زدی
ممنون صبا جون
گلگی کدومه؟ فقط دلم برات تنگ شده بود
راستش نگرانتم شدم
خیلی خوشحال شدم که مشغول کار شدی
به آقا محراب سلام برسون
منم همیشه به یادتم
دوست دارم!
می بوسمت

ع.ر.وطن دوست چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 04:49 ب.ظ

سلام!
سلامی به صاحب خونه!
خوبی شما؟
اوضاع و احوال در یَد خودتون هست انشا...ا؟

شما هم که از ما کم کارتر شدید!
انشا..ا که موفق باشید
اومدیم حالی بپرسیم

در ضمن عرض سلام هم دارم خدمت صبا خانم!اونم ازنوع مخصوص سر آشپز!:دی
یا علی

سلام
بابت کم کاری واقعا عذر می خوام
آخه میدونید من یه سر دارم و هزار سودا
برنامه زیاد دارم و زمان هم داره به سرعت میگذره
فعلا در تلاشم اوضاع رو در دست بگیرم!
از احوال پرسیتون و اینکه به یاد ما هستید ممنونم

یا حق

س.ح چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 11:15 ب.ظ

سلاااااام
اپم..اگه دوست داشتین..

سلام عزیزم
اومدم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد