...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

 

 

یا حبیب الباکین  

کمی از بحر طویلی که کمی نیمائیست

 یک

یادم آمد شب بی چتر وکلاهی که به بارانی مرطوب خیابان زدم آهسته و گفتم چه هوایی است خدایی من و آغوش رهائی سپس آنقدر دویدم طرف فاصله تا از نفس افتاد نگاهم به نگاهی ، دلم آرام شد آنگونه که هر قطرهء باران غزلی بود نوازش گر احساس که می گفت فلانی! چه بخواهی چه نخواهی به سفر می روی امشب چمدانت پر باران شده پیراهنی از ابر به تن کن وبیا! پس سفر آغاز شد و نوبت پرواز شد و راه نفس باز شد و قافیه ها از قفس حنجره آزاد و رها در منِ شاعر منِ بی تاب تر از مرغ مهاجر به کجا می روم اقلیم به اقلیم خدا هم سفرم بود و جهان زیر پرم بود سراسر که سر راه به ناگاه  مرا تیشهء فرهاد صدا زد :نفسی صبر کن ای مرد مسافر قسمت می دهم ای دوست سلام من دلخستهء مجنون شده را نیز به شیرین غزلهای خداوند به معشوق دوعالم برسان. باز دلم شور زد آخر به کجا می روی ای دل که چنین مست ورها می روی ای دل مگر امشب به تماشای خدا می روی ای دل نکند باز به آن وادی...مشغول همین فکر وخیالات پر از لذت و پر جاذبه بودم که مشام دل من پر شد از آن عطر غریبی که نوشتند کمی قبل اذان سحر جمعه پراکنده در آن دشت خداییست.

دو

چشم وا کردم وخود را وسط صحن وسرا ، عرش خدا، کرب وبلا ، مست و رها در دل آیینه جدا از غم دیرینه ولی دست به سینه یله دیدم من سر تا به قدم محو حرم بال ملک دور و برم یک سره مبهوت به لاهوت رسیدم چه بگویم که چه دیدم که دل از خویش بریدم به خدا رفت قرارم نه به توصیف چنین منظره ای واژه ندارم سپس آهسته نشستم،و نوشتم (فقط ای اشک امانم بده تا سجدهء شکری بگذارم )که به ناگاه نسیم سحری از سر گلدستهء باران واذان آمدو یک گوشه از آن پردهء در شور عراقی و حجازی به هم آمیخته را پس زدو چشم دلم افتاد به اعجاز خداوند به شش گوشهء معشوق خدایا تو بگو این منم آیا که سراپا شده ام محو تمنا و نماشا فقط این را بنویسید رسیده است لب تشنه به دریا دلم آزاد شد از همهمه دور از همه مدهوش غم وغصه فراموش در آغوش ضریح پسر فاطمه آرام سر انجام گرفتم.

 سه

... 

 

سید حمیدرضا برقعی http://parsedarkhial.blogfa.com/

نظرات 15 + ارسال نظر
س -ف جمعه 15 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:29 ب.ظ

فوق العاده بود دختر...
بی نظیر!
از این به بعد خواستی پستی بذاری فکر دل ما رو هم بکن...

راستش خودمم خیلی خوشم اومد
دلم نیومد از شما دریغش کنم ؛)
خوبه شما دل داری ما که واسمون دل نمونده :))

نیلوفر جمعه 15 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:42 ب.ظ http://www.womanpics.co.cc

سلام
مطالب خوبی دارید
تبادل لینک میکنید؟


اگر مایل به تبادل لینک هستید ما رو با نام
(بزرگترین سایت تفریحی و عکس بازیگران )
و آدرس http://womanpics.mihanblog.com
اضافه کنید و در نظرات به ما خبر دهید تا ما هم شما رو لینک کنیم

اعظم شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:21 ق.ظ http://www.sepehrabbassi.blogfa.com

اونقدر آروم شدم که نگو

لحظه ای آرامش هدیه من به تو عزیزم:)

امین شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:27 ق.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

چه سفری!

خوب سفریه امین آقا
خوب...

یاس شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:48 ب.ظ

سلام عزیز دلم
فوق العاده زیبا اود خیلی آدم رو به وجد می آره.خیلی شور داره انگار تو هم داری با این مسافر میری
.........................................

سلام دوست جون خودم!
حال و احوال چطوره؟
خوبی خوشی؟ دماغت چاقه؟!!
من کشته همین شور عاشقانه و وجد عارفانشم جون تو :)
من که جام رو بوفس خواستی تو هم بیا البته جای شما قسمت وی آی پیه ؛)
به زهرا و الهه سلام کادو پیچ منو برسون!
دوست دارم!
یا حق

یاس شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:51 ب.ظ

این متن و از کجا آوردی؟؟؟

از خونه آقا شجاع :))
مثل اینکه تا آخر نخوندیشا!!
شایدم زیادی محو شعرش شدی ؛)

http://parsedarkhial.blogfa.com

omid شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:45 ب.ظ http://www.pikaso.pardisblog.com


سلام دوست عزیز دفعه قبل وبلاگ را آپ کردم و به شما خبر دادم که آپم ولی بر اثر یک سری از مشکلات اینترنتی آپ من حذف شد امروز دوباره همون مطلب حذف شده را آپ کردم خوشحال میشم بیای
به کلبه درویشی من سری بزنی
www.pikaso.pardisblog.com
من شرمندم

سلام
صفحه وبتون باز نمی شه!
دشمنتون شرمنده!

زهرا شنبه 16 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:48 ب.ظ

سلاااام....می ت ر لاو .... حبیبی
خیلی توپ بود...ایول

سلااام خوشگله
می بیشتر ت ر لاو یو خیلی شدید :))
نور العینی حبیبی
توپی از خود خودته!؛)

بازم هندونه می خوای یا بسه؟! :دی

ع.ر.وطن دوست یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 04:46 ق.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلام!
خوبید؟
درسا چطوره؟
با هاش خوش میگذرونید؟
نبینم بگید: چه کج رفتاری ای درس!چه بد کرداری ای درس! سر کین داری ای درس!نه دین داری نه ایین داری ای درس! :)))


چه خوب بود!
من خیلی بحر طویل دوست دارم! امیدوارم بحر طویل هم من رو دوست داشته باشه! :دی

ولی جدا زیبا بود!
دستتون درد نکنه

یا علی

سلام
ممنون
شما خوبید؟
آب و هوا اونور آب چطوره؟!:)
درسا هم سلام می رسونن
خوووووووش! جای دوستان خالی
خوشا آن روز که درسُُُُ٬ یار بود
غم ها به کنار و درس کنار ما بود :))

آره خیلی ریتم قشنگی داره!
منم اولین بار تو وبلاگ شما با بحر طویل آشنا شدم.دست شما درد نکنه!
یا حق

فروغ یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:31 ق.ظ http://ghsedak.blogsky.com

سلام دوست جون همکلاسی؟
خوبی؟
سلیقت عالیه !
خیلی قشنگ بود عزیزکم!

سلااام عزیزم
خوفم تو خوفی؟:)
ممنون
خوشحالم خوشت اومد ؛)
دوست دارم!

elaheh یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 06:24 ب.ظ

salam nazanin.che bud in matn baba.atisham zadi.albate az shuro eshgho tamana....mamnun ke az in matnaye ghashang ghashang mizari.duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuset daram [:S004moraghebe khodet bash golam :]

سلام دوست جون
چطوری؟
آقای طاهباز می گفت: مرا به این باروقه های کوچک نزنید که آتش می گیرم.
حالا شده حکایت ما!
منم دوست دارم
در پناه حق

امین یکشنبه 17 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:04 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
آخ جون! این شکلک ها درست شد و خیال من راحت

یه فکری برای وبلاگ تون بکنید.با اینترنت پر سرعت یه 15 ثانیه ای طول میکشه بالا بیاد!

سلام
راستش نمی دونم ایرادش چه؟ شما می دونید؟

سهیل دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 05:08 ب.ظ http://daypic.blogfa.com

سلام.

به روزم ...

سلام
اومدم...

فاطمه سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:47 ق.ظ http://ghazal2005a.persianblog.ir

سلام فائزه جون

وای چه بحر طویل فوق العاده ای ... خوندن بحر تحویل با صدای بلند از جذابیت های ادبیاته ...

نفسی صبر کن ای مرد مسافر قسمت می دهم ای دوست سلام من دلخستهء مجنون شده را نیز به شیرین غزلهای خداوند به معشوق دوعالم برسان. باز دلم شور زد آخر به کجا می روی ای دل که چنین مست ورها می روی ای دل ...

روزگارت باد شیرین !شاد باش

سلام فاطمه عزیزم
خوشحال شدم بهم سر زدی
خوشحالم که خوشت اومد

خوش باشی در پناه حق

ع.ر.وطن دوست چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:39 ب.ظ

سلام!
اگه از وضعبت این ور اب بپرسید ، اب ش خوبه ولی هواش....:دی
بی معرفاتنه سرده(ناجوانمردانه خیلی تکراری شده :دی )

خدا رو شکر که جوری با درس!
من که دارم کشتی میگیرم! :))
راستی بابت نظر هم ممنونم!
زنده دل باشید
یا علی

سلام
پس مواظب باید سرما نخورید! راستی اونجا خبری از آنفولانزای خوکی هست یا شایعس؟:)
پس شما هم از تکرار خوشتون نمیاد. میگن احساس تکرارو دوست داره ولی عقل از تکرار بیزاره!

ایشالا شما هم درسا رو فیتیله پیچ کنید با یاری حضرت دوست! :)
وظیفه بود!
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد