...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

سلام ! 

یه مقداری مطلب در مورد مولانا و رقص سماع مونده بود که دفعه قبل به علت ضیق وقت! فرصت نشد بنویسم. پس توجهتونو به ادامه این روایت تو این پست جلب می کنم... 

ادامه...

مولانا قبل از آشنایی با شمس بر بالای منبر می رفته و فقه تدریس می کرده و حدود 300 شاگرد داشته! به کتابهای فقهشم علاقه زیادی داشته ولی روز بعد از دیدار شمس کتابهاشو در آب می ریزه و دیگه بر سر منبر نمیره و فقط تا آخر عمر سماع می کنه! 

در روز تشییع جنازه عزیزترین شاگردش که خیلی به او علاقه مند بوده به جای سوگواری تمام مدت سماع می کرده!  

هروقت مشکل روحی براش پیش می اومده که از حل کردنش عاجز بوده با سماع این گره رو باز می کرده و معتقد بوده که دریچه های قلبش با وجد عارفانه ای که بهش دست می ده باز می شه و عنایت خدا باعث حل مشکلش می شه. 

حتی وصیت مولانا این بوده که هنگام مرگش سوگواری نکنن و فقط مجالس سماع برگزار کنن که هر سال این مجلس به یاد مولانا در کشور ترکیه برگزار می شه. 

و اما در مورد شمس... 

شمس رو ناپدید کردن و سرنوشتش مجهوله! ولی به احتمال زیاد کشته شده که اون هم به این خاطر که اون سماع رو به مولانا آموخت و چنین تغییری در مولانا ایجاد کرد در حالی که سماع در شرع کاملا رد شده و حرامه!  

 

پ ن: بالاخره خدا خواست و امام رضا دعوت نامه ما رو امضا کرد! ایشالا امشب عازم مشهدم. برای همه شما دعای مخصوص می کنم. شما هم دعا کنید که خدا از این بنده سراپا تقصیر قبول کنه! 

 خداحافظ تا به زودی...

   

نظرات 9 + ارسال نظر
زهرا خانوم چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 06:58 ب.ظ

سلام چطوری ...چه قشنگ بود...
چرت و پرتای منو تایید نکن ملت می خونن باورشون می شه.می ترسن
نه بابا خیلیم اونجوری نیستم احتمالا همتیار بیاد پوستمو می کنه
حالا من خوباشو بهت گفتم یه گندایی می زنم بیا ببین
مشهد خوش بگذره...به امام رضا سلام برسون بگو اولین فرت خدمت می رسیم هر چند آخرین بار که رفتم 3 سال پیش بود

سلام باوفای بامرام ؛)
چرت و پرت کدومه؟!
بذار رقبا بخونن حساب کار دستشون بیاد ؛)

ممنون عزززیزم. سلامتو رسوندم اونم از نوع مخصوصش!
به زودی می بینمت!
یا حق

elaheh چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:05 ب.ظ

salam khanum.pisha pish eydet mobarako,ziaratet ghabul.hamin ke davat shodi yani az kheylia liaghatet bishtar bude.salame maro ham beresun..............rasti ma ham ghorban ta ghadiro tatil kardim!oomadi gorgan khabar bede.
vaghte ghorbooni kardane esmaeelhat,oonja ke delet shekasto morvaride ashkat ru gunehaye ghobar gereftat rikht,yadam kon..............

سلام گلم
عید تو هم مبارک و میمون عزیزم!
خیلی به یادت بودم و کلی دعات کردم. خدا قبول کنه
تو هم منو فراموش نکن
دوست دارم!
یا حق

فاطمه چهارشنبه 4 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:15 ب.ظ http://ghazal2005a.persianblog.ir

بچه آهوی دلم رو میندازم تو دام صیاد
که شاید با یک نگاهت کرم تو بشه آزاد

سلام فائزه جان ... لطفا دعای منو بسیار خصوصی تر بفرمایید ... قول میدم جبران کنم

روزگارت باد شیرین !شاد باش

سلام فاطمه جون
همه دوستانو مخصووووص دعا کردم. ایشالا خدا از من قبول کنه
اگه می خوای جبران کنی تو هم منو دعا کن که شدیدا محتاج دعای دوستانم!:)

خوش باشی در پناه حق

ع.ر.وطن دوست پنج‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 07:16 ق.ظ

سلام!
من شعرهای مولانا رو خیلی دوست دارم ولی به خیلی هاش هم نقد دارم ! اونهم بخاطر نوع عرفانشه که در بعضی از اشعارش تاثیر گذاشته!
منظورم رو خوب رسوندم؟
این خصوصیتش باعث شده که تفاوت عرفان مولانا با عرفان حافظ مشخص باشه! قبول دارید؟!

راستی! اینجا عضو انجمن اسلامی هستم! از وقتی که اومدم جلسات مثنوی خوانی راه انداختیم!
با وجود اینکه بقیه زیاد اشنایی ندارند ولی جالبه! خودمم هم پایه ثابت خوندنشم! :دی
نتیجه گیریها و تحلیلهای جالبی میشه توی این جلسات!پیشنهاد میکنم اگه تا بحال نرفتید،حتما برید! دکتر مهدوی هم توی این کار جز بهترینها هستند!

دستتون درد نکنه!


وای رفتید و گفتید و داغ ما رو تازه کردید! :دی
اینقدر دلم میخواست میرفتم حرم! هر وقت یاد سفر مشهد میفتم کلی دلم تنگ میشه!شاید باورتون نشه، دلم برای تنها چیزی که تنگ شده همینه! هیچ!حتی پدر و مادرم!

دعام کنید! زیاد!

یا علی

سلام

اینو که عرفان حافظ و مولانا با هم تفاوتای زیادی دارن رو کاملا قبول دارم
ولی این خصوصیتی که تو عرفان مولانا مد نظر شماست و بهش انتقاد دارینو راستش متوجه نشدم! شاید به این خاطر که هنوز اونطور که باید بهش احاطه ندارم!
اگه بیشتر توضیح بدید خوشحال می شم!
اتفاقا مادرم یه مدت کلاس مولانا شناسی می رفت ولی متاسفانه تو ایام کنکورم بود و نتونستم همراهیش کنم
فرصت شد حتما دنبالش میرم! ممنون که گفتید

منم حسابی دلم برای حرم بال بال میزد! ولی نمی دونید سخت تر از اون دل کندن از حرم بود!
حسابی همه دوستان این خونه رو دعا کردم!

یا حق

امین پنج‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:18 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
تور ایرانگردی راه انداختید؟!

به روزم

راستی، این مولانا خیلی موجود جالبی بوده!

سلام
بله! هنوز منو نشناختید:) منو اگه ولم کنن بیشتر از نصف عمرمو تو سفر می گذرونم!

جالب تر از اون چیزی که فکرشو کنید...

omid جمعه 6 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 12:12 ق.ظ http://www.pikaso.pardisblog.com


( `•.¸
`•.¸ )
¸.•)´
(.•´
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•` *(`'•.¸(`'•.¸ ¸.•'´) ¸.•'´)
«`'•.¸.¤ دنیای جور وا جور آپ شد ¤.¸.•'´)
(¸.•'´(¸.•'´ `'•.¸)`' •.¸)
¸.•´
( `•.¸
`•.¸ )
¸.•)´
(.•´

س-ف جمعه 6 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 09:02 ب.ظ

سلام خانوم خانوما
خوشا به سعادتون
منو هم فراموش نکنیااااا
یا علی

سلام دوست عزیزم
نفرمایید خانوم! محاله شما رو از قلم بندازم! ؛)
یا حق

امین شنبه 7 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 10:40 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

http://news.blogsky.com/1388/08/20/post-86/
بعد از وارد شدن به بلاگ اسکای از اون بالا صندوق پستی رو بزنید و سپس از منوی سمت راست گزینه خبرنامه رو بزنید.آدرس دوستان بلاگ اسکای رو وارد کنید تا با به روز شدن وبلاگ شون یه یادآور به صندوق پستی تون ارسال بشه!

س.ح یکشنبه 8 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 08:29 ق.ظ

سلام سلام..
وای ایشالا به سلامتی..
سلام ما رو هم برسونین به اقا..

سلام عزیز دل :)
سلامتی باشه ایشالا...
حتما! بزرگیشونو هم به شما می رسونیم :) هرچند خودتون واقفید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد