...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

فیلم مستند!!!!!!!!!!

وای... خدای من به دادم برس!!!  

واقعا دیگه احساس می کنم که مغزم داره هنگ میکنه!

فیلم... 

امشب یه فیلم دیدم... یه فیلم مستند... 

خدایا من دیگه گنجایشم داره تموم می شه! 

بهم قدرت تفکیک و تحلیل این همه تناقض رو بده! 

کمکم کن...  

دوست دارم ساعت ها و ساعت ها و ساعت ها حرف بزنم٬ دوست دارم یه کسی یا یه چیزی پیدا کنم که به همه سوالام٬ به همه ابهامات و تناقضاتی که تو ذهنمه جواب بده! به افکار به هم ریخته و پریشونم جهت بده! 

شاید هنوز اول راهم٬ هنوز خیلی مونده تا خیلی چیزا رو بفهمم و تشخیص بدم٬ شاید برای فهمیدن یکم عجولم٬ ولی...   

                                                                                        

حق نام دیگر من بود

"پیش از آنکه انسان پا بر زمین بگذارد خدا تکه ای خورشید و پاره ای ابر به او داد و فرمود: آی ای انسان زندگی کن و بدان که در آزمون زندگی این ابر و این خورسید فراوان به کارت می آید! 

اتسان نفهمید که خدا چه می گوید پس از خدا خواست تا گره ندانستنش را باز کند. 

خداوند گفت: این ابر و این خورشید ابزار کفر و ایمان توست. زمین من آکنده از حق و باطل است. اما اگر حق را دیدی خورشیدت را به در کش تا آشکارش کنی. آنگاه مومن خواهی بود. اما اگر حق را بپوشانی نامت در زمره کافران خواهد بود. 

انسان گفت: من جز برای روشنگری به زمین نمی روم و می دانم این ابر هیچ گاه به کارم نخواهد آمد. 

انسان به دنیا آمد اما هرگاه حق را پیشاروی خود دید چنان هراسید که خورشید از دستش افتاد. حق تلخ بود. حق دشوار بود و ناگوار. حق سخت و سنگین بود. انسان حق را تاب نیاورد. 

پس هربار که با حقی رویارو شد آن را پوشاند تا زیستنش را آسان کند. 

فرشته ها می گریستند و می گفتند: حق را نپوشان حق را نپوشان. این کفر است! 

اما انسان هزاران سال بود که صدای هیچ فرسته ای را نمی شنید! 

انسان کفران ورزید و کفر ورزید و جهان را با ابرهای کفر او پوشاند. 

انسان به نزد خدا بازخواهد گشت. اما روز واپسین او " یوم الحسره " نام دارد. 

و خدا خواهد گفت: قسم به زمان که زیان کردی. حق نام دیگر من بود!   

 (عرفان نظر آهاری) 

پ ن: می خوام یه مدت به هیچی فکر نکنم٬ حداقل تا بعد امتحانات... 

 

 

  

نظرات 13 + ارسال نظر
ع.ر.وطن دوست دوشنبه 21 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:56 ق.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلام!
یکی ز مشاهدات اخیرم رو براتون میگم! شاید بدرد تون بخوره!

از کنار جویی رد شدم که اب کثیفی ازش رد میشد! در راستای جو حرکت کردم تا ببینم منشا این کثافت از کجاست! اینقدر به بالا دست رفتم که نهایتا دیدم به دوشاخه تقسیم شده! از شاخهای اب تمیز میومد و از شاخه ای دیگه فاضلاب!
اگه به چشمه نمیومدم شاید فکر میکردم که این اب از اول ناپاکه!!

مشکل اینجاست که خیلی وقتها به ظاهر و عوامل پایین دستی نگه میشه!! باید به سر چشمه رفت تا از پاکی رو ببینیم!
در پایین دست هزار اتفاق میفته!
در قسمتی سگی پوزه به اب میزنه ! در قسمتی مومنی مشغول وضو گرفتن هست! در قسمتی زنی مشغول لباس شستن هست!

هر کس که هوشیار باشه ، وقت خودش رو تلف نمیکنه و یک راست به سمت چشمه میره!

ممنونم
یا علی

سلام
می دونید؟! یه زمانی خیلی به خودم و فکر و استدلالی که داشتم مطمئن بودم. فکر می کنم این اتفاق تلنگری بود که خدا بهم زد که بهم بفهمونه هنوز اول راهم و خیلی دارم تند می رم!
برای بالا رفتن و بزرگ شدن باید تاوان بپردازی یا به قول خودتون بهشت رو به بها می دن نه بهانه!

" هر کس که هوشیار باشه ، وقت خودش رو تلف نمیکنه و یک راست به سمت چشمه میره! " ... قابل تامل بود!

راستی تو وبلاگتون گفتید جدیدا منابع خوبی پیدا کردین! می شه خواهش کنم به من معرفی کنید؟! می خوام بعد امتحانات یه سری مطالعات گسترده (!) رو شروع کنم و با یه فکر آزاد وقت بیشتری برای دونستن یه سری چیزا بذارم
ممنون!
یا حق

امین دوشنبه 21 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:59 ق.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام، خوبید؟
هی من میگم آخرالزمانه کسی گوشش بدهکار نیست!

خداجون کلید اون نورافکن رو بزن (... و منیر الحق (زیارت آل یاسین))

در امتحانات دانشگاه موفق باشید.

سلام
ممنون!
می گم مواظب باشینا!امام صادق می فرمایند: " کذب الوقاتون " :دی
البته کاش آخرالزمان بود!

چه جالب! حرفی بود که چند روز پیش از یکی شنیدم که " ای کاش خدا برای چند لحظه همه چیزو روشن می کرد! "

ممنون!
التماس دعا

... دوشنبه 21 دی‌ماه سال 1388 ساعت 03:04 ب.ظ

اوه اوه ...
به قیافت نمیاد این قدر ذهن مشوشی داشته باشی خانم عباسی
رنگ رخصارت خبر نمی ده از سر درونت
ولی بهت میاد تو این جور مود ها باشی
وب خوبی داری٬ شاید بازم بهتون سر زدم
بای

سلام
ما قیافمونو با سیلی سرخ نگه می داریم! :دی

شما هم از همکلاسی ها هستید؟
مثل اینکه هم کلاسی های ما از قایم باشک بازی خیلی خوششون میاد!!
" bemanad" " ..." !!!!!

س.ح سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:48 ق.ظ http://badbadakeabyy.persianblog.ir

سلام عزیز
خوفی؟
من که در استانه هنگ کردن هستم ...همه چی قاطی شده با هم..
ولی به قول اقای امین اندکی صبر فقط اندکی..

سلام بانو
ممنون!
می دونی مخ من چه پیغامی داد؟! no rispons to pageing نه!!!
no ریسمان to pageing
:)))
برام دعا کن عزیزم!
یا حق

هدی سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:09 ب.ظ http://elmoservat.blogfa.com

سلام فائزه جان
همه ی نوشته هات قابل تامل بود..ممنونم.
واقعا به فکر رفتم...
بهتره دیگه هیچی نگم...

مهرگان چهارشنبه 23 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:19 ق.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
خوب هستی؟
این احساس(گیج شدن)شاید اولش خوشایند به نظر نرسه!! ولی من فکر میکنم احساس خوبیه اگر آدم بتونه راهشو پیدا کنه!!

انشالله همه مون هدایت بشیم به سوی حق

موفق باشی

سلام
ممنون! شما خوبید؟
بله موافقم!

آمین

ممنون!
یا حق

د چهارشنبه 23 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:51 ب.ظ http://personalnotes.mihanblog.com/

سلام
عرض ادب
برای اظهار نظر نیاز به فرصت بیشتری هست.
ولی فعلاً توی فکر مشوش، و امتحانات باهاتون مشترکم.
التماس دعا.

سلام
خیلی خوش اومدید!

محتاجیم به دعا
یا حق

elaheh چهارشنبه 23 دی‌ماه سال 1388 ساعت 12:52 ب.ظ

salam be ruye mahe in nazanin duste sar darr gomam.
khubi?albate fek konam javabe soalamo midunam!!!

kheyli delam mikhad bedunam duste golam chi dide ke inghad yeho cheshe delesho be bazi chiza baz karde o parishunesh karde ama

kheyli vaghte ke donyaye atrafemun dochare in sar dar gomi o tazad hast.in chiza ee ke ma mibinim taze 1 gushashe!!!

manam kheyli vaghte heyranam.shayad salha...............
vali khube ke hanuz nabze ruhet mizane.in yani ruhet hanuz tu in havaye masmum zendasto nafas mikeshe.movazebesh bash!
tu in dore ruhe zende kam peyda mishe!!!!

vasat 2a mikonam javabe hameye soalato peyda koni ta arum beshi,to ham vase gom nashodane man 2a kon!!

baraye movafaghiato salamatit 2a mikonam aziz.


dar panahe hagh

سلام خوشگله
می دونی دلم چقدر برات تنگ شده؟!
نمی دونی که!!!

دعام کن عزیزجون
دوست دارم!
یا حق

... چهارشنبه 23 دی‌ماه سال 1388 ساعت 08:34 ب.ظ

هم کلاسی نه
ولی هم دانشکده ای چرا

هیفا چهارشنبه 23 دی‌ماه سال 1388 ساعت 09:12 ب.ظ http://yatura.blogfa.com

سلام فائزه خانم گل!
حال شما خوبه؟
صبح اومدم اینجا که کامنت بذارم کلی نوشتم ولی همه اش پرید :( نمیدونم چرا این بلاها فقط سر کامنتای من میاد؟
با مهرگان خانم موافقم...
به نظرم وضعیت الآن شما طوفان قبل از آرامشه ... وضعیتی که هرکسی که "اهل فکر کردن" باشه بهش دچار میشه ... انشاالله که با لطف و عنایت خدا از همه ی امتحان ها سر بلند بیرون بیایین!
تو روزگار پرشور امتحانهای دانشگاه هم بهتون خوش بگذره! :دی
یاحق!

سلام بانو
ممنون! شما چطورید؟!
هر که در این بزم مقرب تر است جام بلا بیشترش می دهند :))
آمــــــــــــــین
خوش می گذره حسابی! :))

در پناه حق باشی عزیزدل ؛)

س-ف جمعه 25 دی‌ماه سال 1388 ساعت 07:43 ب.ظ http://swan.blogsky.com

سلام گل دختر
با مشقت فراوان تونستم وبلاگت رو بخونم!
همه اش به یه زبون عجیب غریبی بود!!!
فعلا خوب خوب درس بخون.شاگرد اول که شدی درباره ی دغدغه های ذهنی ات با هم صحبت می کنیم! :۹

سلام عزیــــــزم
تو کامنت قبلیتون گفتم چطوری درستش کنید دیگه!
در هر صورت بنده رو عفو بفرمایید که باعث شدم به شما مشقتی تحمیل بشه بانو ؛)
شما دعا کنید ما تو امتحنای زندگی شاگرد اول بشیم این امتحانا که چیزی نیست! :)

در پناه حق باشی عزیزم

امین یکشنبه 27 دی‌ماه سال 1388 ساعت 06:58 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام دوباره
من که وقت تعیین نکردم که می‌زنید☺☻☺☻
راستی، اگه منظورتون به اصطلاح مستند ندا بود باید بگم اشکالات زیادی درش وجود داره که تمام فیلم رو زیر سوال میبره ولی در هر صورت تامل برانگیزه...
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام
ای بابا! این چه حرفیه؟! شرمنده می کنید
اون که کلا شبهه ناک بود!!
این روزا همه چیز تامل برانگیزه...

یا حق

یاس دوشنبه 28 دی‌ماه سال 1388 ساعت 01:09 ب.ظ

ای ای دوست من
چه بلای(شاید کلمه بلا قشنگ نباشه ولی نمی دونم چی بگم) نازل شده که یه دفعه همه ی دوستان من با هم دچار سر گردانی شدند؟؟؟؟!!!!! بیچاره من....:(
سخت نگیر دختر جون ....امیدوارم زودتر پیدا بشی!!!

سلام گل بانو
چرا بیچاره تو عزیزم؟!!!!!!
امیدوار باش مهربان... منم امیدوارم...

دوست دارم
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد