...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

ماشین زمان

سلام

حتما تا حالا اسم " ماشین زمان" به گوشتون خورده!

تو کتاب ها و فیلم های علمی- تخیلی هم زیاد از این موضوع استفاده کردن. شاید کنجکاوی ذاتی انسان نسبت به گذشته و آینده اونو به این فکر واداشته!

این مقدمه چینی ها رو کردم که بگم من یه ماشین زمان پیدا کردم!!!

از بچگی شنیده بودم که مادربزرگم یه مجموعه از روزنامه های سال 57 رو به یادگار اون روزا نگه داشته! یه بار هم وقتی اول دبستان بودم دیده بودم ولی اون موقع برام خیلی جذابیت نداشت.

برنامه ها و جشنهای دهه فجر منو یاد اون مجموعه انداخت! شاید یه دلیلشم این بود که امسال دهه فجر خونه مادربزرگم هستم.

خلاصه سراغشو گرفتم و پیداشون کردم. یه دسته روزنامه برگه کاهی که تو یه پلاستیک کلفت خاک گرفته پیچیده شده بود!

به ترتیب تاریخ چیده شده بود. از 7 شهریور 57 تا 19 اسفند 57 و یه تعدادی روزنامه زمان جنگ!

این همون ماشین زمانی بود که من پیدا کردم!

ماشینی که منو برد سال 1357، وسط انقلاب!

دیدن اسم و عکس کسایی که بارها تو کتابای تاریخی ازشون خونده بودیم، تیترهای جنجالی، بیانیه ها، تظاهرات و کشتار، تفاوت ملموس جو حاکم بر روزنامه های قبل و بعد انقلاب، تبلیغ فیلم های سینمایی، کنسرت ها و کاباره های قبل انقلاب وعکس شهداو اعدام شده های بعد انقلاب و اعلامیه  خانواده هایی که از سرنوشت جووناشون تو بلبشوی انقلاب بی خبرن...

چه روزایی بود...

پ ن: می خوام درطول دهه فجر اینجا رو به یه ماشین زمان تبدیل کنم و تاریخ 57 رو با تیترهای جنجالی روزنامه های اون زمان مرور کنیم! خوشحال می شم با من همراه بشید

نظرات 5 + ارسال نظر
امین چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 01:04 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
بسیار بسیار عالیه
ما هم منزل صحافی سال ۵۷ روزنامه اطلاعات رو داریم ولی تا حالا کاری که شما می‌خواهید انجام بدید رو نکردم.هر روز وقایع اون روز رو نگاه کنیم، خیلی ایده جالبیه.
امسال به صدا و سیما هم نمیشه اعتماد کرد.دیروز یه لحظه تلویزیون رو باز کردم و از استعداد عجیب آقایون در مرتبط کردن و چسبوندن حوادث اون موقع با الآن در حیرت فرو رفتم!!!
بد نیست کیهان اون زمان رو با الآن مقایسه کنید، چه تحولاتی رو طی کرده.اون موقع از اون ور افتاده بود و الآن از این ور!

سلام

موافقم! در کل تو این مدت صدا و سیما اصلا قوی عمل نکرد!

از کدوم ور؟! :دی :))
افراط و تفریط اصلا خوب نیست!

موفق باشید
یا حق

ع.ر.وطن دوست چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:24 ب.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلام!
اول شروع کردم به خوندم فکر کردم با یه تئوری علمی در مورد ماشین زمان طرفم! میخواستم در این زمینه در فشانی کنم!:))

من عاشق این جور مطالعاتم! ما هم توی خونه سری کامل روزنامه اطلاعات از سال ۱۳۰۵ تا ۱۳۱۲ رو دارم و هر بار که میخونم کلی حال میکنم!
تبلیغاش که خیلی باحاله! مثلا: جوراب...را نخرید! ما میدانیم چرا جوراب ...را میخربد! جون جوراب فلان(ما) را نمیشناسید! :)

اتفاقات رو هم که نگو!
ما از پشت گیرنده های خود تکون نمیخوریم! اماده برنامه های شما هستیم! :))

یا علی

سلام
شرمنده از اینکه باعث سرکوب شدن ذوق علمیتون در زمینه ماشین زمان شدم! :) :دی

آماده خدمت رسانی به بیننگان محترم هستیم! :)

یا حق

elaheh چهارشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:15 ب.ظ

salam nazanin.khaste nabashi ba emteha na.
khosh be halet!manam mashine zaman mikham.inja ke hichi nist!!!
hala to safar kon,bad hatman vase manam tarif kon.faghat soghati yadet nare!!!
montazerama!!
dar panahe hagh.
khosh bashi

سلام
امتحانا؟!! به قول آقای وطن دوست ته دیگشم خوردیم! :))

حتما عزیزم!‌ ؛)
دوست دارم!
یا حق

س.ح پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:39 ق.ظ

سلام عزیزم
من هم موافقم...با اقای امین هم موافقم..تلوزیون شورش رو در اورده..همه چی را با همه چی قاطی کرده..

منتظریم..

سلام گل بانو
من هم با شما موافقم!! :)

زهرا پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:58 ب.ظ

سلام فائزه...تهرانی؟
کی میای؟
این تمت رو عوض کن جون من...دیگه طاقت ندارم!!!!

سلام خوشگله
کرج هستم. شنبه میام

:))) ؛)
عزیـــــــــزمی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد