...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

تعدادی از کتاب های مورد علاقه (بازی)

سلام 

 

مهرگان خانم یه بازی خیلی جالب راه انداختن که منم افتخار شرکت تو این بازی رو پیدا کردم!  

(معرفی ۷ کتاب و ۷ دوست برای ادامه این روند!) 

  

چقدر کار سختی بود که بین دریای اسامی کتاب های مورد علاقه فقط ۷تا (!) رو انتخاب کنم. سعی کردم از هر مبحثی یکی دو مورد معرفی کنم! 

 

۱ـ چنین گفت زرتشت نوشته فریدریش نیچه ترجمه: داریوش عاشوری  

*کلا به کتاب هایی که درباره ایران باستان و زرتشت و موضوعات مشابه هست علاقه زیادی دارم مخصوصا قلم نویسنده های خارجی که بی طرفانه و بی غرض بودنشون  احساس میشه! 

 

۲ـ پیامبر نوشته زین العابدین مراغه ای  

*قلمش به نظرم خیلی روان و دلنشین بود! 

 

۳ـ جنایت و مکافات نوشته دستایوسکی  

*خوندنشو به علاقه مندان رمان های خارجی به وفور(!) پیشنهاد می کنم! 

 

۴ـ بامداد خمار نوشته فتانه حاج سید جوادی و شب سراب نوشته ناهید ا. پژواک 

* البته اصل اسم شب سراب٬ شب شراب بوده ولی مثل اینکه با این اسم بهش اجازه چاپ داده نشده! 

* دوران راهنمایی و دبیرستان وقت زیادی رو صرف خوندن رمان های ایرانی می کردم! الان که فکر می کنم بعضی هاشون ارزش وقت گذاشتن نداشت ولی این دوتا رو که سال دوم راهنمایی خوندم فراموش نمی کنم و پیشنهاد می کنم اگه تصمیم به خوندن دارید هردو رو بخونید! 

از زبان نویسنده بامداد خمار:

 اگر رومئو و ژولیت ازدواج می کردند
همیشه این را در ذهن خودم داشتم که اگر عشاق اسطوره ای ادبیات، مثل رومئو و ژولیت، لیلی و مجنون و شیرین و فرهاد به هم می رسیدند و ازدواج می کردند، چه اتفاقی می افتاد؟ این شد که وقتی سوژه بامداد خمار به ذهنم رسید، سریع نوشتن را شروع کردم.

 

۵ـ استاد عشق نوشته ایرج حسابی (پسر پروفوسور حسابی) 

* البته آقای وطن دوست هم اشاره کردن ولی به نظرم اینقدر این کتاب زیباست که دلم نیومد اسمشو نیارم! 

 

۶ـ چرا درمانده ایم (جامعه شناسی خودمان) نوشته علی نراقی 

* این کتاب رو تازه خوندم و به نظرم دید خوبی از جامعه امروز ما داده! 

 

۷ـ بازگشت روح نوشته کارول باومن٬ ترجمه سعید خاکسار 

  چکیده :
کتاب حاضر، ترجمه‌ای است از "
Return from Heaven" به قلم "کارول باومن"، که نویسنده در آن تلاش کرده مساله تناسخ یا بازگشت روح انسان در قالب یک نوزاد را با ذکر بعضی شواهد به اثبات رساند. "نویسنده معتقد است که روح انسان می‌تواند ـ و در بعضی موارد چنین هم می‌کند ـ پس از مرگ در جسم نوزاد دیگری دوباره قدم به زندگی زمینی بگذارد و دنباله زندگی خود را از سرگیرد". "نویسنده در کتاب بازگشت روح فاش می‌کند که تناسخ در میان بستگان، امری عادی است. پدربزرگ‌ها در قالب نوه‌ها و نبیره‌های خود و عموها و دایی‌ها در قالب خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌هایشان باز می‌گردند. و مادرها جای خود را با دخترانشان عوض می‌کنند و کودکانی که در سنین بسیار پایینی می‌میرند گاهی به همان مادر برمی‌گردند".

 

* این کتاب راجع به پدیده " تناسخ " ه که یه مدت ذهن منو خیلی درگیر خودش کرد هرچند متوجه شدم که این مساله از دید اسلام رد شده ولی با خوندن این کتاب یه سری سوالایی برام پیش اومد که تداخل با کنکور باعث تعلیق بررسی بیشتر شد! چه خوب میشه اگه دوستان اطلاعاتی راجع به این زمینه دارن منو بی نصیب نذارن!  

 

و حالا اسامی دوستان: 

 

1_ اسکالپل  

 

۲ـ زهرا 

  

۳ـ یاس 

 

۴ـ الهه 

 

۵_ راضیه 

  

۶_ سما 

 

۷_ فروغ 

  

دوستان می تونید تو وبلاگ خودتون یا بخش نظرات همین وبلاگ اسم کتاب های مورد علاقتونو بنویسید...  

نظرات 13 + ارسال نظر
رضا دوشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:35 ق.ظ http://www.Tanhaee.TK

با عرض سلام دوست عزیز
اگه تا حالا از وبلاگت درآمد نداشتی من میخواهم با کمک هم در آمد داشته باشیم
واسه این کار اول در یک سیستم تبلیغاتی کلیکی ثبت نام کن
بعد بیا سایت من به من یه پیام بده که ثبت نام کردی
www.Hothit.ir
وبعد هم ادامه ماجرا رو بهت بگم
وب جالبی داری

س.ح دوشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 02:41 ق.ظ

سلام..
ای ول چه وجوه اشتراکی...
دمت گرم
یا علی

سلام عزیزم
؛)
دمت مسیحایی :)
یا حق

سما(پریا) دوشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:49 ق.ظ

سلام عزیزم
چه کار خوبی!
اینم اسامی کتابای مورد علاقه من...

۱. گوژپشت نتردام ( ویکتور هوگو)
۲. صد سال تنهایی (گابریل گارسیا مارکز)
۳. کنیز ملکه مصر (میکل پرامو)
۴. سینوهه (میکا والتاری)
۵. دزیره ( دزیره)
۶.غول درون و به سوی کامیابی و ... ( آنتونی رابینز)
۷. شازده کوچولو ( آنتوان دوسنت اگزوپری ترجمه احمد شاملو)

سلام هم کلاسی گل

واجب شد سینوهه رو بخونم!‌مثل اینکه فقط من نخوندم!!!

مهندس ک. رحیمی = آنتونی رابینز ؛) :)))))) :دی

ممنون عزیزم
یا حق

sara دوشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:01 ب.ظ http://www.joking.ir

http://www.joking.ir

[گل]سلام دوست عزیز
[گل][گل] عجب وب خوبی دارید
[گل][گل][گل]امیدوارم همیشه شاد باشید
[گل][گل][گل][گل]داشتم تو وب برای خودم میگشتم
[گل][گل][گل][گل][گل]که وب قشنگت رو دیدم کارت بیست بیسته
[گل][گل][گل][گل][گل][گل]امدم دعوتت کنم که به سایت من هم سر بزنی
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل] این آدرسشه http://www.joking.ir
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل] تونستی حتما سر بزن خوشحالم میکنی
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]یادت نره ها منتظرتم بیا یه چرخی بزن حتما خوشت میاد
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]گه هم خواستی منو لینک کنی این آدرس رو:
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل] http://www.joking.ir
[گل][گل][گل][گل][گل][گل]با این متن:
[گل][گل][گل][گل][گل] ???سایت تفریحی توپ جوکینگ ???
[گل][گل][گل][گل]لینک کردی خبرم کن تا جبران کنم
[گل][گل][گل]منتظرت هستم تو جوکینگ
[گل][گل]یادت نره یه سر بزن
[گل]ضرر کردی با من

http://www.joking.ir

راستی اگه دوست داشتی تو گروه یاهو من هم عضو شو

این آدرس گروه یاهو:

http://games.groups.yahoo.com/group/jokingir/join

این هم آموزش عضویت تو گروه:

http://www.joking.ir/?page_id=34

این هم گروه گوگل من:

http://groups.google.com/group/jokingir

یادت نره ها حتما عضو شو ضرر نداره

اگه خواستی این آی دی یاهو منه ادش کن

jokingir

این هم ایمیل منه اگه کار داشتی یا مطلب جالبی داشتی برام بفرست خوشحال میشم دوست عزیز

jokingir@yahoo.com

شاد باشی

بای

[بدرود]

زهرا دوشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:49 ب.ظ

سلام...ممنون ... هم از دعوتت هم از اینکه من دومین دوست خوبتم....ببخشید که دعوتت رو رد می کنم...جون فائزه اصلا حوصله نت اومدن ندارم....الانم به زور اومدم...فعلا

سلام گل دخمل
خواهش می کنم!‌؛)
کاملا درک می کنم :)
خیلی دعات می کنم!
دوست دارم!

یا حق

مهرگان دوشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:20 ب.ظ http://bandarmehr.blogfa.com/

سلام
خوب هستی؟
خوشحالم که شما هم در بازی سهیم شدین و ما رو در آموخته هاتون سهیم کردین

درباره اون نکته ای که درباره مورخین خارجی اشاره کردین من برعکس شما هیچ وقت همچین احساسی نداشتم ... مورخ منصف خارجی اونم درباره تاریخ ایران به ندرت یافت میشه

موفق باشید

سلام مهرگان خانوم
ممنون!

فکر می کنم کسی که از بیرون به یه موضوع نگاه می کنه نسبت به کسی که تو موضوع قرار داره و تو قلمش سود و زیان هست بی طرفانه تر می نویسه!

بازم ممنون
یا حق

ع.ر.وطن دوست دوشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:40 ب.ظ

سلام!

چنین گفت زرتشت! کتاب خوبیه! بابهاتون موافقم! اما همیشه به اثار نیچه انتقاد جدی داشتم!

کتاب پیامبر هم برای من طلسم شده!!:)) بارا خواستم بخونمش ! ولی هنوز نطلبیدند!! :))

در مورد جنایت و مکافات هم باهاتون موافقم! من شخصا از طرفداران نویسندگان روسم!!

بابت استاد عشق هم بهتون تبریک میگم!! :دی

در زمینه تناسخ بی سوادم!!:))
فقط کتاب "مسخ " فرانس کافکا رو خوندم! بی ربط بود نه؟! :دی

ممنونم
یا علی

سلام

پیامبر رو بخونید٬ قلم قشنگی داره!

تبریک؟؟!!

همچین بی ربط هم نبود دوتا واج مشابه داره! :)) :دی

خواهش می کنم!
یا حق

راضیه دوشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 05:30 ب.ظ

کتاب ها:( چی بگم مادر از کجاش شروع کنم)
1- هبوط در کویر( اگه یه بار بخونیش هیچی نمیفهمی اگه دو بار بخونی میفهمی و اگه چند بار بخونی شیفته اش میشی!!!!)
2- حسین وارث آدم از شریعتی
3- ابوذر از شریعتی
4-علی از شریعتی
5- هررررری پاتر
6- کیمیاگر و مکتوب پائولوکوئیلو
7-آموزه های زرتشت از مری بویس
اسامی دوستان:
1- مطهره
2- سحر
3-سما
4-خودت
5- خودم
6- خودش!!!!!!
7- خودشان!!!!!!

درود و دو صد بدرود بر استاد بزرگ دکتر شریعتی :)

:))

ممنون عزیزم
در پناه حق باشی

یاس دوشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 09:26 ب.ظ

سلام
نمی دونستم نویسنده بامداد خمار با همچین فکری این کتاب و نوشته ولی کتاب فوق العاده جالبیه....پس من نفر سومم...خوش باشی برام دعا کن خیلی خیلی

سلام خوشگله
بابا بی خیال اعداد ارقام!‌ وجودتو عشق است ؛)
دلم برات تنگ شده!
دوست دارم!
حتما...
یا حق

فروغ سه‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:01 ق.ظ

سلام عزیزم
مرسی از دعوتت
اسامی کتاب ها :
۱- کیمیاگر از پائولوکویلو
۲- مانند رود جاری باش
۳- دنیای سوفی
۴- روی ماه خداوند را ببوس (مصطفی مستور)
۵-کافه پیانو (فرهاد جعفری)
۶- دیوانه بازی (کریستین بوبن - پرویز شهدی)
7- و نیچه گریه کرد

سلام عزیز دل

خواهش می کنم!

میگن عجب کار جالبی بودااا با کلی کتاب جدید برای خوندن آشنا شدم :)

ممنون عزیزم
یا حق

بی نام سه‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:47 ب.ظ http://shia-book.blogsky.com/

سلام
ممنون که تشریف آوردید و ممنون از اینکه فراموشمون نکردید.
بازم تشریف بیارید...
راستی اگه کتاب مذهبی (حتی الامکان با فرمت html ) دارید برام بفرستید تا بقیه دوستان هم ازش استفاده کنند و ما رو هم در ثواب این کار شریک کنید.

توی خلوت و تنهاییتون و راز و نیازاتون با معشوق حقیقی حقیر و دوستان دیگه رو هم فراموش نفرمایید.

صبح نزدیک است و ...

سلام
خواهش می کنم!‌وظیفه بود
حتما!
چشم٬ حتما!

دوستان هیچ وقت فراموش نمیشن

یا حق

بی نام سه‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:51 ب.ظ

راستی...

بکل میونه ای با رمان ندارم...
نمیدونم چرا؟! گاها رفقا خواستن مشتاقمون کنن اما فقط تا پای خرید یه رمان و بیست سی صفحه خوندش رفتم! نه بیشتر.
اما مشتاق شدم ؛استاد عشق؛ رو بخونم.
ممنون ....

صبح نزدیک است و ...

آره حتما بخونید! خیلی عالیه
کتاب قطوری هم نیست!

خواهش می کنم!
یا حق

مطهره جمعه 14 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 07:41 ب.ظ

کتاب ها:
۱ـبادبادک باز.اثر خالد حسینی
۲ـ هزاران خورشید تابان. خالد حسینی
۳ـجاناتان مرغ دریایی.ریچارد باخ
۴ـروی ماه خدا رو ببوس.مصطفی مستور
۵ـ استخوان خوک و دست های جذامی.مستور
۶ـ هری پاتر
۷ـشازده احتجاب.هوشنگ گلشیری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد