...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

در لحظه تحویل سال حافظ گفت...

 

شمه ای از داستان عشق شور انگیز ماست 

این حکایت ها که از فرهاد و شیرین کرده اند 

 

هیچ مژگان دراز و عشوه جادو نکرد 

آنچه آن زلف دراز و خال مشکین کرده اند 

 

ساقیا می ده که با حکم ازل تدبیر نیست 

قابل تغییر نبود آنچه تعیین کرده اند 

 

در سفالین کاسه رندان به خواری منگرید 

کاین حریفان خدمت جام جهان بین کرده اند 

 

نکهت جان بخش دارد خاک کوی دلبران 

عارفان آنجا مشام عقل مشکین کرده اند 

 

ساقیا دیوانه ای چون من کجا دربرکشد 

دختر زر را که نقد عقل کابین کرده اند 

 

خاکیان بی بهره اند از جرعه کاس الکرام 

این تطاول بین که با عشاق مسکین کرده اند 

 

شهپر زاغ و زغن زیبای صید و قید نیست 

این کرامت همره شهباز و شاهین کرده اند  

 

پ. ن:   سال نو٬‌ بهار نو٬ نوروز نو مبارک    

                 با آرزوی بهترین ها برای شما

نظرات 12 + ارسال نظر
امین سه‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:34 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

اول!

سلام، فکر کنم چند دقیقه بیشتر از گذاشتن این پست نمی‌گذره!
اینکه حافظ در لحظه تحویل سال اینو سروده رو از کجا اطلاع دارید؟

آخر! :))

سلام
فکر کنم تیتری که نوشتم مبهم بود!
حافظ اینو لحظه تحویل سال نسروده٬ این فالیه که تو لحظه تحویل سال گرفتم!
البته شاید هم لحظه تحویل سال گفته باشه!!!‌ الله اعلم :)

یا حق

سما چهارشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:14 ب.ظ

شعر قشنگی بود عزیزم اما من با نظر حافظ مبنی بر عدم اختیار مخالفم (ساقیا می ده که با حکم ازل تدبیر نیست

قابل تغییر نبود آنچه تعیین کرده اند )
موفق باشی



سلام عزیزم

فکر کنم نظر آقای وطن دوست در این باره کامل باشه و منم با ایشون موافقم!
برای کسب اطلاعات بیشتر به نظر پایینی توجه فرمایید! ؛)

سربلند باشی
یا حق

ع.ر.وطن دوست چهارشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:09 ب.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلام!

شعر حافظ که تکه!
ممنونم!

غزل رو کامل ننوشتید!؟
احتمالا چون فال بوده و در صفحات دیگه بود ننوشتین!

فکر میکنم "دختر زر" درست نباشه! "دختر رز" درسته!

در مورد نظر سما خانم هم،
من فکر میکنم تمام اختیارات ما در یک سری جبریات محدود شده! و اگر اختیاری داریمم در دایره جبر یک وجود بالاتره!

نکته بعد هم اینه که : در نگاه عاشق ، معشوق اختیار دار است

"اختیار آن "به" که باشد دست یار"
و بنظر من درخواست می برای یک دیوانه بمعنی بی اختیار شدن بیشتر در دست معشوق است!
----

چه بیت قشنگی بود! خیلی دوست داشتم:
"در سفالین کاسه رندان به خواری منگرید
کاین حریفان خدمت جام جهان بین کرده اند "

باز هم تشکر
یا علی

سلام

بر منکرش... :)

خودتون اشاره فرمودید٬ غزل نبود! مثل اینکه حافظ این دفعه خواست تنوع کنه٬‌از بخش " ایضاُ " ها (!) یه فال به ما مرحمت فرمود! :)

درسته! اشتباه تایپی بود، تصحیح میشه! ممنون گفتید

"و بنظر من درخواست می برای یک دیوانه بمعنی بی اختیار شدن بیشتر در دست معشوق است!"

برداشت قشنگ و جالبی بود!

علاوه بر این بیت من از بیت " شهپر زاغ و زغن زیبای صید و قید نیست

این کرامت همره شهباز و شاهین کرده اند

" هم خیلی خوشم اومد!

خواهش می کنم!
یا حق

ع.ر.وطن دوست چهارشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:45 ب.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلام!
انگار سوتی دادم! این شعر اصلا غزل نبود! :دی
مقطع بود!

ببخشید!
یا علی

سلام
اولین سوتی سال ۸۹ ! :)) :دی

تا باشه از این سوتی ها! :)) :دی
خواهش می کنم!
یا حق

راضیه پنج‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:50 ب.ظ http://www.judyabot.blogfa.com

سلااااااام
خوفی؟؟؟؟؟
چه خبرا!!!!!
جناب حافظ چطوره؟؟؟؟؟؟
اگه دیدیش سلام ما رو هم بهش برسون و عیدو تبریک بگو و ازش بخواه بازم از این شعرا بگه که ما مشتری هستیم!!!
در ضمن از طرف من به سایر دوستان رند هم سلام برسون!!!!
دوسشون داریم!!!!!
از شوخی گذشته شعر زیبایی بود و لذتیدیم!!!
ممنون
بووووس
باااای

سلـــــــــــام
بلــــــــــــــــی! تو خوفی؟!
سلامتیه شما! ؛)
ایشونم خوبن!
بابا شما که خودتون با ایشون سر یه سفره ای! حق نون و نمک به گردن هم دارید!‌ دیدیش یه امضا هم برای ما بگیر :))
دعاگوی شما هستن!‌؛)
کوچیک شما هستن! :))

لذتیدنتو عشق است! اصلا حافظ این شعر رو به من هدیه داد که من تو وبلاگ بذارم که تو بلذتی! خاطرت خیلی عزیزه! آره آبجی! ؛) :))

دوست دارم!
بوس بوس

هدی شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:40 ق.ظ http://elmoservat.blogfa.com

سلام فائزه جان
سال نو بر شما هم مبارک...
باید بگم لذت بردم فقط ..
چون نظر قابل گفتنی در این موارد ندارم:)
ممنونم ..
راستی از نظر لطفت هم ممنونم...
باعث افتخاره برام که این پستها براتون مفید و قابل قبول بوده...
برام دعا کن ..

سلام هدی جون
ممنون! همچنین بر شما
از اینکه اسباب لذت بردن شما رو فراهم آوردیم بسیار بسیار مشعوفیم! :)

خواهش می کنم!
حقیقتی بود!

حتما دعاگوتون هستم
التماس دعا
یا حق

... شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 03:55 ب.ظ

سلام هم دانشکده ای
ساقیا آمدن عید مبارک بادت !
تعطیلات هم خوش بگذره

پست قبل هم خوندم
پس شما هم جنوب رفته بودی؟
امیدوارم خوش گذشته باشه
بای


سلام سرکار خانم/ جناب آقای " ... "
ممنون٬ ولی سو ء تفاهم نشه منظور من از " ساقی سیمین سال " خودم نیستما!!!

به شما هم خوش بگذره!

بله! سعادتی بود!

یا حق

ع.ر.وطن دوست دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:58 ق.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلام!
کجایید؟
از نظرات بی جواب معلومه نیستید!

التماس دعا
یا علی

سلام
ممنون از اینکه با مشغله هایی که دارید به یاد دوستان هستید!
یه عیده و یه رستگار! ما هم تو دوریم! :) هرچند داریم به روزای پایانی نزدیک میشیم!

محتاجیم به دعا
یا حق

elaheh سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:03 ق.ظ

salam nazam.khubi ?
eyd o sale noe to ham mobarak.
enshala sale jadid sale por baro por barekati bashe vasat.

shere zibaee bud,mesle hamishe be delam neshast.
aslan mage mishe hafez harfi bezane o be del nashine?!!

malume ke na!!

be ghole aghaye vatan dusto unjuri ke khodet gofti engar bad juri dargirio saret sholughe!

enshala hamishe haminghad por haya hoo va por takapu bashi.

در سفالین کاسه رندان به خواری منگرید

کاین حریفان خدمت جام جهان بین کرده اند



نکهت جان بخش دارد خاک کوی دلبران

عارفان آنجا مشام عقل مشکین کرده اند

خاکیان بی بهره اند از جرعه کاس الکرام

این تطاول بین که با عشاق مسکین کرده اند

ina kheyli be delam neshast.

khosh bashi aziz.
eltemase 2a va
dar panahe hagh

سلام دوست جون خودم
ممنونممممم
برای تو هم سال خوبی رو آرزو می کنم!
راستی!‌ چند روزیه یاد عید پارسال افتادم٬‌ عجب دورانی بود یادش به خیر...

حضرت حافظ با ما که خیلی رفیقه! همیشه ما رو شرمنده می کنه! :))

شلــــوغ! رئیس جمهورو دیدی منو دیدی!!!! :))))
ممنون! همچنین برای تو

الحق زیباست!

ممنون!
دوست دارم!
یا حق

راضیه سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:31 ق.ظ http://www.judyabot.blofa.com

سلام
آپم گلم
فکر کنم الان آنلاین باشی و د حال تایپ جوابیه!
بعدش بیا پیشم
باااااای

سلام

ای شیطون! :)))
اومدم... ؛)
بووووس

... سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:45 ب.ظ

پس ساقی کیه؟؟؟

از حضرت حافظ بپرسید!

یا حق

راضیه چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:49 ق.ظ http://www.judyabot.blogfa.com

سلام
این سومین کامنت و اولین تهدید همی باشد!!!!
یا آپ میکنی و موجبات لذتیدیدن مرا فراهم همی کنی یا در اولین روز ورود به دانشکده.......!( به دلیل دلخراش بودن صحنه از توصیف آن معذوریم!!!!)

خود دانی
زت زیاد!!!!!

سلام

عزیزم من گردنم از مو نازک تره!
تا مصالحه هست تهدید چرا؟! خشونت برای چی؟! :))

به چشم!
من کوچیک شما هم هستم!‌؛)
تو چرا آخه با این حالت!! :))

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد