...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

ما کجاییم در این بحر تفکر تو کجایی؟!

سلااام! 

شبی که سپری شد (البته الان ۴:۲۰ صبحه) دوست خوبم سما جان در حالت روحی کمی تا حدودی خط خطی و نا مساعد به سر می برد! ( گاهی این موارد در خوابگاه پیش میاد. بالاخره دوری از خانواده و فشار درس (!!!) و سایر مسائل دست به دست هم میده و مسبب این حالات میشه!) ما هم که به رسم دوستی نه بس دیرینه اما عمیقی که با این رفیق عزیز داریم و به پیشنهاد خودش برای تلطیف روحیه شب شعری دونفره ترتیب دادیم و جای دوستان خالی از سعدی و میرزاده عشقی و ادیب نیشابوری گرفته تا هوشنگ ابتهاج و فریدون مشیری و سهراب و نیما رو یاد کردیم! 

از بین شعرایی که خوندیم سما علاقه وافری به این شعر سعدی که تو این پست تقدیمتون می کنم نشون داد! منم این بخش رو تقدیم می کنم به این یار مهربان. 

 انشاالله شما هم خوشتون بیاد! 

 

من ندانستم از اول که تو بی مهر و وفایی 

عهد نابستن از آن به که ببندی و نپایی 

 

دوستان عیب کنندم که چرا دل به تو دادم 

باید اول به تو گفتن که چنین خوب چرایی 

 

حلقه بر در نتوانم زدن از بیم رقیبان 

این توانم که بیایم به محلت به گدایی 

 

شمع را باید از این خانه برون بردن و کشتن 

تا به همسایه نگوید که تو در خانه مایی 

 

پرده بردار که بیگانه خود آن روی نبیند 

تو بزرگی و در آیینه کوچک ننمایی 

 

عشق و درویشی و انگشت نمایی و ملامت  

همه  سهل است تحمل نکنم بار جدایی 

 

روز صحرا و سماع است و لب جوی و تماشا 

در همه شهر دلی ماند که دیگر نربایی؟ 

 

گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم 

چه بگویم که غم دل برود چون تو بیایی 

 

آن نه خال است و زنخدان و سر زلف پریشان 

که دل اهل نظر برده و سری ست خدایی 

 

ای که گفتی نرو اندر پی خوبان زمانه 

ما کجاییم در این بحر تفکر تو کجایی 

 

تو مپندار که سعدی ز کمندت بگریزد 

چون بدانست که در بند تو خوش تر ز رهایی 

 

خلق گویند برو دل به هوای دگری ده 

نکنم خاصه در ایام اتابک دو هوایی 

 

 پ.ن: در حال برگزاری یه نمایشگاه تو دانشکده هستیم که تو این نمایشگاه بچه های همه استان ها جمع شدن و هر استانی برای خودش یه غرفه داره برای معرفی استانش! از اداب و رسوم و فرهنگ استان ها گرفته تا جاذبه های توریستی و ... 

فعلا سخت درگیر برپایی غرفه استان گلستان هستیم! انشاالله در پست آینده تعدادی از دستاوردهای این فعالیت ها رو براتون به عرصه ظهور (!) می ذارم! 

تا به زودی... 

یا حق

نظرات 12 + ارسال نظر
سما دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:04 ق.ظ

فائزه دیشب نگفتی میخوای برام اینو بذاری بلا.......مرسی البته یار مهربان که کتابه ولی خوب دیگه ۴ صبح بوده واگذارت میکنم به خدا!!!!!!!!!!!
مرسی دیشب خیلی بهم روحیه دادی و من حالم خیلی بهتر شد داشتن دوستایی مثل تو واسه هر کسی لازمه مرسی
بوس*۱۰۰۰کافیه؟واسه تشکر از تو!!!!!!!!!!!!!!!!۱

سلااام
بلایی از خودته خانوم! ؛)
یار مهربان تو زندگی آدما زیاده که یکیش کتابه! :))
ای بابا!‌ کاری نکردم که!‌ به قول یاسمن: حالا اوجور نکن! :))

۱۰۰۰ تا!! آخ جوووون! ولی تشکر لازم نبود٬ چرا زحمت کشیدین! :))
بوووووووس

مهرگان دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:36 ب.ظ http://bandarmehr.blogfa.com

سلام
خوب هستی؟

خوش به حال سما که دوست خوبی مثل تو داره

موفق باشی

سلام
ممنون! به لطف خدا!

ای بابا! حالا منم خوبی ها رو تعریف می کنم. نمی دونید که بیچاره از دست من چی می کشه!! :))

به همچنین!

یا حق

فریبا دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:32 ب.ظ http://day_pic.mihanblog.com

سلام. خسته نباشید.وب جالب و قشنگی دارین.[دست][دست][دست]

برای این تلاشتون بهتون افرین میگم.[هورا][هورا][هورا][هورا]

من فریبا هستم.[گل][گل][گل][گل][گل][گل]

اجازه بدین دعوتتون کنم که به وب من هم تشریف بیارین

[نیشخند][نیشخند][نیشخند]

ادرس وبلاگ من اینه:http://day_pic.mihanblog.com

تمایل دارم تا با هم تبادل لینک کنیم.هیچ ضرری نداره .[بغل][بغل][بغل]

منو با اسم متنوع ترین عکسهای روز دنیا لینک کنید.

[خجالت][خجالت][خجالت][خجالت]

منم لینکتون میکنم.

[خونسرد][خونسرد][خونسرد][خونسرد][خونسرد]

این هم ادرس گروه یاهوی منه.[نیشخند][نیشخند]

http://groups.yahoo.com/group/Daypic

پیشنهاد میکنم حتمآ عضوش بشی چون

میتونی با برقراری با یه گروه بزرگ از صاحبان سایت ووبلاگ باهاشون

تبادل نظر گفتگو و بادل اطلاعات کنی.

هر وقت اومدی قدمت روی چشم.

بای.

[بدرود][بدرود][بدرود][بدرود][بدرود]

س.ح دوشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 03:24 ب.ظ

سلام ..
شعر قشنگی بود راستی نمیشه یه مشاعره وبلاگی راه بندازیم..جالب میشه هااا

یکی از عقل میلافد یکی طامات میبافد
بیا کاین داوری ها را به پیش داور اندازیم

سلام دوست عزیزززززم

آرررره! پایه ام اساسی! :)
اگه بقیه دوستان هم موافق باشن٬ پیشنهاد بدید چطوری برگزار کنیم!
کار قشنگی میشه! ؛)

یا حق

ع.ر.وطن دوست سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:46 ق.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلام!
درود بر دوستان با معرفت! :دی

ادم این محبت ها رو که میبینه جدا اشک از دیدگانش روان میگردد!
شمع هم روشن کردید؟! عود چی؟ :دی

ولی جدا خیلی حال میده!
هوس همچین نشستی کردم!

خانم سما هم خوش سلیقه انداااا!
من چند بار خوندمش!لذت وافر بردیم!

چه نمایشگاه خوبی!
اگه من بودم توی غرفه خوزستان یه دستاورد های درست حسابی میگذاشتم! انرژی هسته ای! ماهواره بر امید! :))

منتظر هستیم دستاورد شما چطوره؟! به دستاوردهای ما میرسه یا نه!؟ :))

ممنون
یا علی

سلام

دروود و دو صد بدرود!! :دی :))

ای بابا! حالا شما خودتونو اذیت نکنید! گریه چرا؟! چه کاریه؟! :)) :دی
راستش یه دفعه ای شد شمع و عود نداشتیم! ایشالا دفعه بعد امکاناتو گسترش می دیم!

آره واقعا! خیلی فضای قشنگیه!‌انشااله قسمتون بشه ما که خیلی لذت بردیم!

سما که آخرشه!! :)

دست شما درد نکنه! افتخاراتو به نام خودتون زدید رفت؟!‌بقیه ملت ایران هم که... :دی

اوووه! دستاوردایی داریم توپ! گلستانو دست کم نگیرید!!!

یا حق

امین سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 03:00 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
جداً شعر فوق العاده ای بود.از این مصراع خیلی خوشم می یاد:

گفته بودم چو بیایی غم دل با تو بگویم

چه بگویم که غم دل برود چون تو بیایی

میگم فکر کنم غرفه تهران کاملاً خالی باشه چون تقریباً همه ما تهرانی ها از شهرهای دیگه اومدیم!

جناب وطن دوست کبیر! شما قصد مصادره دستاوردهای ملت ایران رو به نفع عم استانی هات داری؟! هیهات منا الذله!

من هم فکر کنم یواش یواش باید به روز کنم!
یاعلی

سلام

موافقم! خیلی نغز بود!

تهران غرفه نداشت!!! :))
جالبه که تو گرگان یه نانوایی زده بودن به اسم نون سنتی تهران!!! هروقت میدیدمش به این فکر می کردم که تهران! نون سنتی! این دیگه چه صیغه ایه!!

هیهات!! :دی

منتظر برنامه های آینده شما هستیم! :)

یا حق

سیدامیرحسام سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:07 ب.ظ http://www.shia-book.blogsky.com/

سلام...
بازم رفاقت خانما!
اگه آقایون بودن که میگفتن باشه اشکال نداره! درست میشه!
آخرشم می گفتن که: من 54 ساعته نخوابیدم و ....
(فکر کنم دیگه واجب القتل شدم!!(خنده))

(البته اینم بگم که هرز گاهی یه دو سه تا با معرفتم توشون پیدا می شن! (خنده))

همون تیکه اول رو که خوندم میخواستم پیشنهاد خوندن شعر رو بدم! که دیدم همین کار رو کردید.
شما هم گویا خیلی اهل شعر و ادبیات هستید.

راستی عکس از نمایشگاه فراموش نشه! خوشحال می شیم!

صبح نزدیک است و ...

سلام

مرحبا به این شهامت! :))

البته من چیزی غیر این شنیده بودم!
یه داستانی راجع به این قضیه هم شنیدم که به نظرم جالب بود! تو پست بعدی می ذارم! دوست دارم نظرات دوستان رو هم راجع بهش
بدونم!

هی! همچین دستی بر آتش داریم! :)

حتما!

یا حق

راضیه سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:16 ب.ظ http://www.judyabot.com

سلام عزیزم....
سما چرا ناراحت بووووووووود؟!
چرا به من نگفتین بیام براتون حرف بزنم؟!
ایتقدر حرف برا گفتن داشتم؟!

ولی خداییش سری های بعدی برا مشاعره منو هم دعوت کنین!
من در مسابقات استانی نشاعره نفر اولشده بودم و یه خیلی بیت بلدم!
البته ترجیح میدم که صحبت کنم تا شعر بگم!!!!!!!!!!

گفتی غرفه!
به زودی من هم گزارشی میذارم از غرفه ی ترکان!!!!!

بای بای خوشگله
بوووووووووس

سلام بانووو
گفتم که یکم دلش گرفته بود که لوله بازکن ریختیم برطرف شد! :)))
آخه دیروقت بود! نخواستیم مزاحمت بشیم وگرنه یادت بودیم!
می دونم عزیزم! خدا بیشترش کنه! :))

به چشم! باعث افتخاره!‌گفتم که دیروقت بود وگرنه تو فراموش نمیشی عزیزم! ؛)

عجب غرفه ای بود غرفه ترکان! ؛)

خوش باشی عزیزم
یا حق

... سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 10:32 ب.ظ

خوش به حال سما !!! :-)

ع.ر.وطن دوست چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 04:37 ق.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلااام!

چه فرقی میکنه!
ایران و خوزستان نداریم که!!

ایران هم جز حومه خوزستانه!!!:))

به یه ابادانی میگن ابادان و حومه چقدر جمعیت داره؟ میگه: 70 میلیون!! :)

یا علی

سلام

الحق که این وطن دوستی شما قابل تحسینه!!
عجب ایهام ظریفی به کار بردم!! :))

یا حق

علیرضا رضوی شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 10:27 ب.ظ http://alirezarazavi

خیلی خیلی خوبه

علیرضا رضوی شنبه 18 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 10:31 ب.ظ http://alirezarazavi

عالیه وقعا به خدا هیچ کشوری به ایران نمیرسه ما کجاییم در بحر تفکر تو کجایی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد