...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

بزرگ می داریمش که او خود بزرگ زاده ای بزرگ است...

سلام دوستان 

می دونید ۱ اردیبهشت چه روزیه؟! 

اگه می دونید که خوشا به سعادتتون و اگه نه من الان بهتون می گم... 

 

امروز... 

سالگرد بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرین سخنه  

این روز رو به همه ایرانیان فرهیخته تبریک می گم و باز هم برای هزارمین بار ( و البته بیشتر! ) به خاطر ایرانی بودن به خودم می بالم!  

 

تو این مناسبت جای چی خالیه؟!... 

  

اندر حکایات بوستان... 

باب سوم: در عشق و مستی و شور 

 

شبی یاد دارم که چشمم نخفت 

شنیدم که پروانه با شمع گفت 

 

که من عاشقم گر بسوزم رواست 

ترا گریه و سوز باری چراست؟ 

 

بگفت ای هوادار مسکین من 

برفت انگبین یار شیرین من 

 

چو شیرینی از من بدر می رود 

چو فرهادم آتش به سر می رود 

 

همی گفت و هرلحظه سیلاب درد 

فرو می دویدش ب هرخسار زرد 

 

که ای مدعی عشق کار تو نیست 

که نه صبر داری نه یارای ایست 

 

تو بگریزی از پیش یک شعله خام 

 من استاده ام تا بسوزم تمام 

 

ترا آتش عشق اگر پر بسوخت 

مرا بین که از پای تا سر بسوخت 

 

همه شب در این گفتگو بود شمع 

بدیدار او وقت اصحاب جمع 

 

نرفته ز شب همچنان بهره ای   

که ناگه بکشتش پریچهره ای 

 

همی گفت و می رفت دودش به سر 

که اینست پایان عشق ای پسر 

 

اگر عاشقی خواهی آموختن 

بکشتن فرج یابی از سوختن 

 

مکن گریه بر گور مقتول دوست 

برو خرمی کن که مقبول اوست 

 

اگر عاشقی سر مشوی از مرض 

چو سعدی فروشوی دست از غرض 

 

فدایی ندارد ز مقصود چنگ 

و گر بر سرش تیر بارد و سنگ 

 

به دریا مرو گفتمت زینهار 

وگر می روی دل به طوفان سپار  

 

خدایش رحمت کناد!

روحش شاد...

نظرات 17 + ارسال نظر
غریبه چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 03:25 ق.ظ http://3miramis.blogsky.com

درود
ممنون از اطلاعات ارزشمندتون
بدرود

سلام
ممنون از حضورتون!
درود

محسن چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:14 ق.ظ http://photo-skin.ir

با سلام..
سایت فوتواسکین امروزه با جدید ترین طرح های قالب برای کاربران وبلاگ نویس سال دوم فعالیت خود را در پیش رو دارد..
در حال حاظر بیش از 35 درصد کاربران از قالب های این سایت استفاده میکنند.
سری به این سایت بزنید مطمعنا نظر شما هم جلب خواهد شد.
با آرزوی موفقیت برای شما.

امین چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:59 ق.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

سلام
این چندمین بار... عجل=> اجل
بابا یه رحمی به تن سعدی توی قبرش بکنید!
.
.
.
.

شوخی کردک خانم عباسی، زیاد جدی نگیرید!

سلام
اوه اوه!‌شرمنده! باور کنید می دونستمااا! عجله ای پستو گذاشتم از دستم در رفت!! :))
اومدیم صواب کنیم یادی از سعدی کنیم کبابش کردیم!!! :))

ممنون از دقتتون!‌تصحیح می شه!
یا حق

راضیه چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:51 ب.ظ http://www.judyabot.blogfa.com

سلام.....
عزیزم عالی بود!
من از طرف سعدی ازت سپاسگذاری میکنم ازت که به یادش بووووووووودی!!!!!
مطمئنم که از هر صد نفر یک نفر از این روز بزرگ اطلاع داشت!
در هر صورت من هم به اینکه ایرانیم و چنین مشاهیر قابل احترامی را در کشورم دارم که شعرشان را در منظومه ی شمسی فرید میکنند, بسی خرسندم!

پس بیا دوباره دست بزنیم به تکرار مکررات و شعر معروفش رو تکرار کنیم:
بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش زیک گوهرند.......

بای بای عزیزم
راستی میدونستی اسم خودم و خودت رو چی گذاشتم؟!
شهید همت و شهید باکری!!!!
به خاطر جانفشانی ها و شجاعت هامون سر کلاس اندیشه!
و صد البته اظهار نظر های جسورانه و بی پروا!!!!!
(و در نهایت تذکر دیدن از بعضی آقایون برادر به خاطر بحث سیاسی!!!!!!!!!!!!!!!!)

بوووووووووووووووس.......

سلام عزیز دددددل
ما کوچیک تو و سعدی هستیم!‌دیدیش سلام منو بهش برسون! ؛)
از هر صد نفر حالت خوشبینانشه!‌:))

تکرار بعضی مکررات چقدر لذت بخشه!‌ممنون عزیزم

شهید همت؟!‌شهید باکری؟! نگو بابا!‌تنشون تو گور می لرزه به خدا!‌:))
شهیده معینی و شهیده عباسی!‌ :دی
عجب پپسی برای خودمون باز می کنیماا :))
آره والااا!‌مگه می ذارن آدم دو کلام حرف بزنه!‌همش می گن بحث سیاسی نکنید!‌اونوقت خودشون...
زبان سرخ سر سبز رو به باد میده!‌ یا زبان سبز سر سرخ رو به باد میده؟!! :دی :))) (از سبزش برداشت سیاسی نکنی که خودت می دونی ما رو با ایشان کاری نیست!!)

بووووس بوووس

هدی پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:34 ق.ظ http://elmoservat.blogfa.com

سلام
ممنونم فائزه جان بابت گرامیداشت این روز بزرگ..
چه قدر عشقی که در این شعر اومده با عشق های امروزی فرق دارد از زمین تا آسمان....
...
حیف اسم عشق که روی هوس های اینچنین و امروزی گذاشت..مظلوم عشق!
...
یا حق.

سلام
وظیفه بود! خواهش می کنم!
خیلی!‌خیلی متفاوته! احساس می کنید چقدر پاکه؟!

واقعا مظلومه!

ممنونم!
یا حق

س.ح پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 ق.ظ http://badbadakeabyy.persianblog.ir/

سلام
خوبی عزیز؟
میدونی بیت اول این شعر رو که خوندم یاد اواز استاد شجریان افتادم که این شعر رو با یه اهنگ خیلی قشنگ خونده بودن...
شبی یاد و دارم که چشمم نخخخخخخخخفت..
ممنون
یا علی

سلام
ممنون عزیزم
آره!‌شنیدم!‌بابا استاد شجریان که آخرررررشه!‌ خیلی خدمتشون ارادت داریم! :)

خواهش می کنم!
یا حق

مهدی پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 03:03 ب.ظ http://mafhh.blogsky.com

سلام
ممنون
یه چند روزه فکرم خیلی درگیره
شعرو که میخوندم انگار با سرنگ تزیقش کردن تو خونم
بازم ممنون

یا سلطان عشق

سلام
خواهش می کنم!
انشااله مشغولیتتون هرچی زودتر برطرف بشه!
خوشحالم که بهتون کمک کرد! :)

یا حق

ع.ر.وطن دوست پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 03:15 ب.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلاام!

درود بر روح پرفتوح سعدی!

من که یادم بود! البته توی این سایتها خونده بودم ! وگرنه عمرا نمیدونستم! :دی

"که ای مدعی عشق کار تو نیست
که نه صبر داری نه یارای ایست

تو بگریزی از پیش یک شعله خام
من استاده ام تا بسوزم تمام

ترا آتش عشق اگر پر بسوخت
مرا بین که از پای تا سر بسوخت "

سعدی هم به شما افتخار میکنه! :))

ممنونم
یا علی

سلام

درووووود...

منم هرچند وقت یه بار سری به تقویم می زنم و این روزا رو برای خودم یادآوری می کنم!

ما چاکر سعدی هم هستیم! :))

خواهش می کنم!‌
یا حق

فریده پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:59 ب.ظ http://www.parsanaghavi.blogfa.com

درود برسعدی عزیزم مرسی عکسهات هم خیلی قشنگه

سهیل پنج‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:58 ب.ظ http://daypic.blogfa.com

سلام.

حکمتهای سعدی جدا زیبا و آموزنده هستن... خوشحالم که بالاخره یکی را دیدم که دنباله روی این بزرگوار باشه ... شاید به گزاف نگفته باشم نباشه که بین ما خیلی غریبه...


راستی با ( مسلمانان در دنیا ) به روزم ...

التماس دعا.

یاعلی.

یاس جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:48 ب.ظ

سلام
چه عجب آقای وطن دوست اول لیست تشریف ندارن !!
چرا نظر من تو پست قبلی نیست؟؟؟؟!!!

یاس جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:50 ب.ظ

ببخشید نظرم گم کرده بودم پیداش کردم

امین جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:30 ب.ظ http://elahi-gahi-negahi.blogsky.com/

راستی این روز روز درگذشت سهراب سپهری و علامه اقبال لاهوری هم هست،فکر کنم روی هم رفته کفه ترازو به سمت مرگ نزدیک تره!

سما شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 07:34 ب.ظ

خیلی قشنگه من عاشق سعدیم چون خودش به تمتم اون چیزایی که میگه رسیده و حرف کسی رو تکرار نمیکنه
در ضمن راضیه جون از شهدای اندیشه یاد کردی اما از خط مقدم چیزی نگفتی من در اونجا شما رو ساپرت میکنم و درسته گاهی با هندزفری از ارسال کمک دور میمونم اما خیلی وقتا یه تنه به جنگ شاطری میرم!!!!!!!!!!!

سلام عزیززززم
درسته! کار سعدی خیلی درسته! :)

برو برو!!!! خودتو نچسبون به ما! ما میریم جونمون( نه! نمرمونو!!) می ذاریم کف دستمون و مثل شیر می ایستیم جلو حرف ناحساب و تو در خواب غفلت موسیقی کلاسیک ۶ و ۸ (!!!) :)) گوش میدی حالا میای می گی منم آرررررره! نه بابا!!! :))))) :دی

بوووس بوووس

فروع شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:42 ب.ظ http://harfha.blogsky.com

سلام فائزه جونم
ببخشید دیر سر میزنم کم میام نت!
سعدی رو قبلنا دوست نداشتم فکر می کردم خیلی مغروره
ولی از اون شعر توی کتاب پیش دانشگاهی همه چیز فرق کرد
نفحات صبح دانی ز چه روی دوست دارم / که به روی دوس ماند که برافکند نقابی
یادش بخیر چقدر عشق می کردم با این بیت
مرسی از یادآوریت
خدایش رحمت کناد

سلاااااام
به به! عزیز دل! فروغ بانو!
خواهش می کنم! می دونم مشغولی. ایشالا موفق باشی :)

خدایش رحمت کناد...
خواهش می کنم
دوست دارم!
یا حق

سما چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:18 ب.ظ

عمه خانومت ۶و ۸ گوش میده به موتزارت ۶و۸ ای نمیگن!!!!!!!!

تو از کجا می دونی عمه خانم من ۶ و ۸ گوش می ده؟!‌:))))

سمانه چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 10:51 ب.ظ

کار هر کس نیست شمع بودن دلسوخته خواهد به تن
خیلی جات خالیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد