...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

...خانه ای خواهم ساخت

رشته تسبیح اگر بگسست معذورم بدار دستم اندر ساعد ساقی سیمین ساق بود

درس زندگی

سلام دوستان

همه ما ( حداقل دوستانی که به این خونه میان) اینو قبول داریم  که امام خمینی (ره) تو همه ابعاد زندگی ارزشمندشون یه انسان کامل بودن .

از زندگی سیاسی ایشون زیاد گفتیم و شنیدیم، تو این پست می خوام یه نگاهی به زندگی شخصی ایشون و رابطه با همسرشون بکنم و برای این کار فعلا به نامه ایشون به خانم خدیجه ثقفی (همسر امام) بسنده می کنم!

زمان: فروردین 1312/ ذی القعده 1351

مکان: لبنان، بیروت

تصدقت شوم، الهی قربانت بروم، در این مدت که مبتلای به جدایی از آن نور چشم عزیز و قوت قلبم گردیدم متذکر شما هستم و صورت زیبایت در آیینه قلبم منقوش است. عزیزم، امیدوارم خداوند شما را به سلامت و خوش در پناه خودش حفظ کند. حال من با هر شدتی باشد می گذرد ولی بحمدالله تا کنون هرچه پیش آمد خوش بوده والان در شهر زیبای بیروت هستم(1) حقیقتا جای شما خالی است. فقط برای تماشای شهر و دریا خیلی منظره خوشی دارد. صد حیف که محبوب عزیزم همراه نیست که این منظره عالی به دل بچسبد.

درهرحال امشب شب دوم است که منتظر کشتی هستیم . از قرار معلوم و معروف یک کشتی فردا حرکت می کند ولی ماها که قدری دیر رسیدیم باید منتظر کشتی دیگر باشیم. عجالتا تکلیف معلوم نیست. امید است خداوند به عزت اجداد طاهرینم که همه حجاج را موفق کند به اتمام عمل، از این حیث قدری نگران هستیم ولی از حیث مزاج بحمدالله به سلامت،بلکه مزاجم بحمدالله مستقیم تر و بهتر است. خیلی سفر خوبی است. جای شما خیلی خیلی خالیست. دلم برای پسرت (2) قدری تنگ شده است. امید است هر دو(3) به سلامت و سعادت در تحت مراقبت آن عزیز و محافظت خدای متعال باشند. اگر به آقا (4) و خانم ها (5) کاغذی نوشتید سلام مرا برسانید. من از قبل همه نایب الزیاره هستم. به خانم شمس آفاق (6) سلام برسانید و به توسط ایشان به آقای دکتر(7) سلام برسانید. صفحه مقابل را به آقای  شیخ عبدالحسین بگویید برسانند.

ایام و عمر و عزت مستدام. تصدقت، قربانت، روح الله

(1): برای عزیمت با کشتی به عربستان برای انجام اعمال حج 

(۲):آقای سید مصطفی خمینی که  در آن زمان سه ساله بوده است.  

(3): اشاره به آقا مصطفی و فرزند دیگرشان که در آن زمان هنوز به دنیا نیامده بود و چند روز پس از نگارش این نامه در زمانی که امام در سفر حج بودند، متولد شد و او را " علی " نام گذاردند. وی در کودکی در اثر بیماری درگذشت.

(4): آقای میرزا محمد ثقفی، پدر همسر امام.

(5): مادر و مادربزرگ همسر امام.

(6): شمس آفاق ثقفی، خواهر همسر امام.

(7): آقای دکتر علوی 

پ. ن: حالا آمار طلاق بالا می ره و میان کلی بحث روان شناسی نوین (!) راه می ندازن که ریشه یابی کنن چرا تو دنیای مدرن روابط بین زن و شوهرا سرد شده، چرا بنیان خانواده سست شده!

این همه آدمای بزرگ داریم که از زندگیشون درس بگیریم اونم با راه حل های ساده!

اما...

 

نظرات 12 + ارسال نظر
راضیه چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:08 ب.ظ http://www.judyabot.blogfa.com

سلام عزیزم
عالی بود
ببینم نامه های خصوصی اونا دست تو چی کار میکنه؟!

جدای از این حرفا من همیشه خیال میکردم که آدمایی مثل امام خانمهاشون رو با الفاظی مثل : خانم مکرمه ی معظمه و.... صدا میکنن! نه نور چشم وقوت قلب!!!!!

الهی بگردم...
چقدر با احساس !!!

واقعا که ایشون در همه ی ابعاد الگو هستن!!!
من به خاطر همینا خیلی دوسشون دارم!!!!

خیلی مطلبت ماه بود!
خوشحال شدم....

دوست دارم
بووووووووووووس

در پناه خدا.....

سلام بانوووو
دیگه من و امام خمینی با هم این حرفا رو نداشتیم! ؛)
خبر نداری من اعتمادالحرم بودم!!! :))

آره! خیلی با احساسه...

واقعا! واقعا!
به نظرم هر آدم حق بینی که با مرام و مسلک امام آشناست نمی تونه امام رو دوست نداشته باشه!

خوشحالم خوشحال شدی ؛)

من بیشتر دوست دارم :))
بوس بوووووووس

یا حق

WWW.SmSiSmS.ir چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 08:09 ب.ظ http://WWW.SmSiSmS.ir

سلام
وبلاگ جالب و جذابی داری ، اگه موافقی با هم تبادل لینک داشته باشیم ،
درصورتی که مایلین ما رو با عنوان .:: اس ام اس های داغ ::. لینک کنید و خبرشو بهم بدید تا زود لینکتون کنم.
×××××××××××××
راستی سال نو هم مبارک ، امیدوارم سال خوبی داشته باشید.

WWW.SmSiSmS.ir
×××××××××××××

ع.ر.وطن دوست پنج‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:37 ق.ظ http://123tamam.blogsky.com

سلام!

چقدر محترمانه و پر احساس!
"تصدقت شوم، الهی قربانت بروم" از دهانشون نیفتاد! دو بار در اول واخر نامه هم تکرار کردند!
به "دلم برای پسرت قدری تنگ شده است" دقت کردید؟ حتی دلتنگی برای پسرشون رو هم سطح دلتنگی برای خانمشون قرار ندادن!! نگفته که برای هر دوتون دلم تنگ شده!دلتنگی رو اختصاصی کردند! :)

شنیدم که امام در منزل یکی از دوستان برای امری مهمان بودند! سفره غذا پهن کردند ولی امام بلند شدند! علت رو پزسیدند: کجا تشریف میبرید؟ امام گفتند: "بدون حاج خانم غذا از گلوم پایین نمیره! "
حالا خیلی از اقایون یه جا که میرن تا چشمشون به سفره و غذا میفته.....دیگه فکر نمیکنن زن بد بخت منتظره! غذا درست کرده...
یه چیز دیگه هم که از اخرین لحظات زندگیشون نقل میکنن: همسر امام به ایشون اب تعارف میکنند، امام هم که میل نداشتن گفتند:" میل ندارم، خودتان میل بفرمایید".
جدا که چه الگوی خوبی !

پ.ن پایانی شما هم شایان توجه بود!! موافقم!

ممنونم
انشا...ا که من هم یاد میگیرم
یا علی

سلام

جدا!‌خیلی...

بله! آدمای بزرگ به خاطر رعایت همین ظرافت های گفتاری و رفتاریه که متمایز شدن!

چقدر خوب! برای همین میگیم ایشون الگو هستن دیگه!
اگه الان مردی این کارو انجام بده بهش چی میگن؟!!‌ زی زی :))(بلانسبت امام)
احترام و محبت دوطرفه اسمش شده زن ذلیلی و مرد سالاری!!! که به نظرم استفاده از این الفاظ که خیلی هم رایج شده اصلا جالب نیست٬ حتی به شوخی هم تاثیر منفیشو می ذاره!

خواهش می کنم!
انشاالله همه یاد بگیریم!
یا حق

elaheh پنج‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:05 ب.ظ

salam nazanin.khubi?
tebghe mamul kam peyda!!

kheyli jaleb bud,gar che ghablan jaee shenide budam ama yadam rafte bud, mamnun az yad avarit.

dashtam fekr mikardam hata ebraze eshghe emam ham jaye taamolo tafakor dare, vaghean emam ki bude
?!........

ayam be kamat aziz.

dar panahe hagh

سلام دوست جووون
کم پیدا نه! کم سعادت ؛)

خواهش می کنم عزیزم :)

آره!‌ حتی کوچکترین گفتار و رفتار امام هم از روی حسابه و جای تفکر داره!

ممنون! خوش باشی

یا حق

هدی جمعه 13 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 07:07 ب.ظ http://elmoservat.blogfa.com

سلام فائزه جان
نامه ای محبت آمیز همراه با درس آموزی بود...
واقعا ایشون الگو هستند در جوانب مختلف زندگی ...
برعکس حالا که اولش با قربون صدقه ،زندگی ها شروع میشه و متاسفانه بعدش با ناسزا و توهین و تحقیر به هم ،همراه می شه ...اصلا به نظرم زندگی دینی و ایمانی باید با احترام به هم رشد و تکامل پیدا کند ..متاسفانه بعضی چیزها رو از دین گرفتیم ولی از بعضی چیزهاش هم بخصوص در مورد خانواده و زندگی خانودگی غافلیم ...ممنونم ..یا علی..التماس دعا

سلام هدی جون
بله! درس آموزیش خیلی مهمه! کاش بهش عمل هم بشه!

با حرفاتون کاملا موافقم!
ولی جدا هیچی زشت تر از توهین و تحقیر نیست مخصوصا تو روابط بین زن و مرد٬ که متاسفانه خیلی هم شایع شده!
اگه واقعا به اسلام ناب محمدی (صلوات! :) ) تو همه جنبه های زندگی عمل بشه دنیا گلستان میشه!
خواهش می کنم!
یا حق

س.ح یکشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:47 ق.ظ http://badbadakeabyy.persianblog.ir/

سلام سلام
خوبی عزیز..
ای ول چقد جالب من نخونده بودم این نامه رو ..درس گرفتن رو قبول دارمااا ولی باید کسی باشه که این درسا رو بده...ما فقط بلدیم اون جنبه هایی از زندگی این ادمای بزرگ که به نفع خودمونه بیان کنیم..مشکل اینجاست که کم هستن کسایی که دلشون به حال مردم میسوزه..
ممنون عزیز جالب بود..
یه بار دیگه هم تشکر میکنم که به یادم بود عزیز م..

یا علی

سلام عزیز دل
ممنووووون!
درسته! همه ابعاد زندگی آدمای بزرگی مثل امام درس و نکته داره که باید بهش توجه کرد!

خواهش می کنم عزیـــــــــزم :)
اونکه وظیفه بود! ؛)

یا حق

سیدامیرحسام دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:21 ب.ظ http://shia-book.blogsky.com/

سلام...
امیدوارم سال خوب و پر برکتی رو پیش رو داشته باشید.
خیلی زیبا بود....
الان داشتم به این فکر می کردم که معلومه این احساس کاملا دوطرفه و صادقانه بوده!
منم بگم ها! همه کاسه کوزه ها رو سر آقایون نشکونید!
(خنده)

انشاالله تاثیر پذیر باشیم.
ممنون از حسن انتخابتون.

می خوام آپ کنم تشریف بیارید.

صبح نزدیک است و ...

سلام
ممنونم!‌ همچنین شما!
بله! اگه یک طرفه باشه مدت طولانی دوام نمیاره! بالاخره یه جایی آدم جا می زنه!
نه!‌ قصد چنین کاری رو ندارم. فقط یه نکته ای که اینجا هست اینه که مردها به راحتی زنها قادر به بیان احساساتشون نیستن یا این کار براشون سخته٬‌ شاید هم به خاطر غرورشونه که به نظر من غرور بیجاییه!

انشاالله!
خواهش می کنم!

خدمت رسیدم!

یا حق

... دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 05:35 ب.ظ

امام خمینی هم از این حرفا بلد بوده؟؟؟

پس چی فکر کردین!!! :) :دی

فروغ سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:46 ب.ظ

سلام
من دوباره اومدم
:دی

سلاااااام عزیـــــزم

خوش اومدی!!!

به قول شمالیا: خوش بیامویی! :))

فروغ سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:47 ب.ظ http://saghiye-simin-sagh.blogsky.com/

سلام
من دوباره اومدم
:دی

فروغ سه‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:49 ب.ظ http://harfha.blogsky.com/

آقا آدرس اشتباه شد
:دی

اااااااااا! سوء استفاده از اموال شخصی دیگران؟!! :))‌:دی

ابن سینا شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 11:30 ق.ظ

علیکم سلام
جایگاه امام عزیز محفوظ...
صفت انسان کامل رو بگزارید برای موصوف های حقیقیش که انبیاالله باشن. با احتیاط خرجش کنیم!

علیکم السلام و رحمت الله

شاید شما درست میگید! بهتر بود میگفتم انسال تقریبا کامل٬ تا حدودی کامل٬ یا یه همچین الفاظی!
ممنون از دقتتون

یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد